اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دبیرخانه کانون‌های ‌مساجد آذربایجان‌غربی:

باید جوانان بصیرت خود را نسبت به قرآن ارتقاء دهند

خبرگزاری فارس: معاون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: باید جوانان بصیرت خود را نسبت به مفاهیم عمیق قرآن ارتقاء دهند چرا که در این صورت بهتر می‌توانند در مقابل دشمنان از این آئین الهی حمایت کنند.

باید جوانان بصیرت خود را نسبت به قرآن ارتقاء دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رامین علیزاده پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی که در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برپا شد اظهار داشت: در قرآن کریم توصیه‌های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... نهفته است که باید اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با این مفاهیم آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برپایی جشنواره و مسابقات در بصیرت‌افزایی نسل جدید تاثیر زیادی دارد افزود: این جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، ترتیل، تفسیر و مفاهیم برپا می‌شود به طوری که هم‌اکنون علاقه‌مندان در مرحله استانی شرکت‌کرده‌اند و افراد برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

علیزاده این جشنواره را ویژه برادران مقطع سنی 16 تا 30 سال عنوان کرد و بیان داشت: بیش از 100 نفر در این سری از مسابقات شرکت کرده‌اند که از بین آنها 24 نفر برتر انتخاب شده و با اهدای جوایز نفیس از آنها تقدیر به عمل می‌آید و هشت نفر از کسب کننده‌های رتبه‌های برتر نیز به خوزستان جهت شرکت در مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

معاون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی به اعزام شرکت‌کننده از اغلب شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: از شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده و میاندوآب افراد بیشتری در این مسابقات شرکت ‌کرده‌اند که امیدواریم در جشنواره‌های سال‌های پیش‌رو همه مناطق استان حضور پر شور و فعالی به منصه ظهور برسانند.

علیزاده به داوری سه نفر از عاشقان اهل بیت، عصمت و طهارت در این مسابقات اشاره کرد و افزود: سه نفر از آذربایجان‌غربی ‌برای داوری در این مسابقات انتخاب شده‌اند تا در مراحل مختلف و رشته‌های گوناگون به اظهارنظر پرداخته و برای شناسایی استعدادهای برتر همت ‌کنند.

معاون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و اظهار داشت: مسلمانان به ویژه جوانان ایران اسلامی برای حراست از فرهنگ غنی اسلامی و نهضت حسینی رسالت خطیری بر عهده دارند که باید به انحای گوناگون به نقش‌آفرینی بپردازند.

انتهای پیام/61002‌/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول