اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشگاه‌های آزاد کرمان:

عمل به قرآن سبب پیشرفت تمدن اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان گفت: آنچه سبب پیشرفت تمدن اسلامی شده و دنیا و آخرت مسلمین را اصلاح می‌کند عمل به قرآن است.

عمل به قرآن سبب پیشرفت تمدن اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حمید انصاریان عصر سه‌شنبه در محفل قرآنی با حضور محمدتقی خان نابغه قرآنی جهان اسلام از کشور پاکستان با اشاره به مهجوریت قرآن در بین مسلمین اظهار داشت: بر هیچ کتابی مانند قرآن شرح و تفسیر نوشته نشده است.

وی افزود: کتابخانه‌های جهان مملو از کتاب‌هایی است که توسط علمای اهل تسنن و شیعیان پیرامون قرآن کریم نگاشته شده است اما این موضوع نیز چیزی از مهجوریت قرآن نکاسته است زیرا تا زمانی که به فرامین قرآن عمل نشود این موضوع برطرف نمی‌شود.

انصاریان با اشاره به پیاده شدن احکام و فرامین قرآن کریم در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) عنوان کرد: آنچه سبب پیشرفت تمدن اسلامی شد همین موضوع است و آنچه دنیا و آخرت مسلمین را اصلاح می‌کند عمل به قرآن است.

حمد‌الله منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان نیز با تاکید بر اهمیت قرآن در زندگی بشر اظهار داشت: همان‌گونه که بهار به طبیعت جان و شادابی می‌دهد قرآن نیز دل‌ها را روشن می‌کند و به جامعه بشری نشاط بخشیده و بهار دل‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن حدود 15 قرن پیش علوم امروز را با بیان بسیار شیوا و روشن بیان کرده است، افزود: قرآن سرچشمه تمام معارفی است که انسان‌ها به آن نیازمند هستند و چنانچه انسان بخواهد به لحاظ معنوی پیشرفت کند باید در جلسات قرآنی و محافل آکنده از معارف قرآنی حضور یابد.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم «محمدتقی خان» نابغه قرآنی و از طلاب حوزه علمیه قم به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداخته و موجب حیرت و تحسین همگان شد.

در پایان این مراسم نیز از فعالان و افتخارآفرینان قرآنی واحد کرمان با اهدای جایزه و لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/80020/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول