اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث خبر داد

دانش‌نامه «قرآن و حدیث» در 100 جلد چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: پیش‌بینی می‌شود که حجم موسوعه معارف‌الکتاب و السنه نزدیک به 60 جلد و دانشنامه قرآن و حدیث به 100 جلد عربی برسد.

دانش‌نامه «قرآن و حدیث» در 100 جلد چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: موسوعه معارف ‌الکتاب و السنه همراه با ترجمه فارسی با نام دانش‌نامه قرآن و حدیث بر اساس شیوه الفبایی ـ موضوعی، با هدف عرضه معارف قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) و همچنین روایات ائمه اطهار(ع) به صورت مرتب و مدون منتشر شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌نامه قرآن و حدیث در حال حاضر در 16 جلد و تنها با مدخل‌های دو حرف الف و باء منتشر شده و در اختیار پژوهشگران، علما و طلاب حوزه‌های علمیه قرار گرفته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که حجم موسوعه معارف‌الکتاب و السنه نزدیک به 60 جلد و دانشنامه قرآن و حدیث به 100 جلد برسد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث اضافه کرد: در کنار آیات قرآن، فراگیری همه موارد عموم، خاص، مطلق، مقید، طبقه‌بندی روایات مرتبط در یک بخش، اختصار به وسیله حذف روایات مشابه، نقد و رفع تعارضات احتمالی، دستیابی آسان به ابواب مورد نظر و ارائه تحلیل‌های مورد نیاز از جمله ویژگی‌های این دانش‌نامه است.

طباطبایی خاطر نشان کرد: این دانشنامه با استناد به آیات و روایات معصومان به توضیح و تبیین موضوعات، مفاهیم و مدخل‌های دینی می‌پردازد که از نظر موضوعی، از دامنه گسترده‌ای برخوردار است و مفاهیم دینی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی اقتصادی و فرهنگی را پوشش می‌دهد.

خاطر نشان می‌شود: 16 جلد دانش‌نامه قرآن و حدیث مهر ماه 1390 با برگزاری مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی در قم رونمایی‌ شد.

انتهای پیام/78008‌‌/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول