اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرا رسیدن محرم صورت گرفت

اعزام 250 روحانی و مبلغ دینی به شهرستان خوی

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی خوی،گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام 250 روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی خوی اعزام شده‌اند.

اعزام 250 روحانی و مبلغ دینی به شهرستان خوی

غلامرضا معصومی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام 250 روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی خوی اعزام شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد مبلغ اعزامی به مناطق مختلف شهرستان، 100 نفر روحانیان اعزامی از قم هستند.

وی تصریح کرد: همچنین 10 مبلغه نیز در ایام محرم به منظور برگزاری مراسمات و سخنرانی‌های ویژه بانوان با تبلیغات اسلامی خوی همکاری می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی خوی در ادامه یادآور شد: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، اباعبدالله حسین(ع) تعداد 350 هئیت مذهبی و عزاداری در سطح مناطق شهری و روستایی خوی ساماندهی شدند.

معصومی‌نیا با بیان اینکه مجوز فعالیت 220 هئیت مذهبی از این تعداد صادر شده است، تصریح کرد: تعداد باقیمانده هیئت‌های مذهبی نیز در چند روز آینده مجوز فعالیتشان صادر می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی خوی همچنین با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام محرم در این شهرستان، به برگزاری همایش‌ها در موضوعات عاشورایی با حضور آحاد مردم اشاره کرد و گفت: به همین منظور همایش «الگوی نوجوان بسیجی» با هدف معرفی و تبیین الگوهای نمونه دینی به نسل امروز اول آذر ماه جاری در محل مصلی امام خمینی خوی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حسینیه شیخ نوایی این شهرستان، امامزاده سید بهلول و مسجد داش‌آغلیان خوی همزمان با سراسر کشور نیز میزبان برگزاری برنامه شیرخوارگان حسینی خواهد بود.

معصومی‌نیا در ادامه تصریح کرد: همزمان با دهم محرم‌الحرام نیز همایشی با عنوان الگوی زن بسیجی با محوریت معرفی و تبیین سیره و شخصیت والای بانوی صبر و ایثار، حضرت زینب(س) در خوی برگزار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی خوی، برگزاری همایش الگوی جوان با هدف معرفی شخصیت حضرت علی اکبر(ع) برای جوانان را از دیگر برنامه‌های دهه اول محرم در این شهرستان ذکر کرد و افزود: در راستای ارتقای بصیرت و بینش عاشورایی نسل جوان و همچنین تشریح ابعاد مختلف حماسه ماندگار قیام عاشورا نشست‌های تخصصی علمی و بصیرتی در محل دانشگاه علوم قرآنی و دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار می‌شود.

معصومی‌نیا همچنین خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته اقلام و اجناس مورد نیاز هئیت‌های مذهبی به روال گذشته میان هیئت‌های عزاداری توزیع می‌شود.

انتهای پیام/61008/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول