اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب‌شرق:

مبلغان معارف ارزشمند اسلام را به نحو شایسته انتقال دهند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب‌شرق گفت: مبلغان باید با قصد قربت الهی نهایت تلاش خود را برای انتقال شایسته معارف ارزشمند اسلام و آموزه‌های دینی به‌کار گیرند.

مبلغان معارف ارزشمند اسلام را به نحو شایسته انتقال دهند

حجت‌الاسلام محمد نارویی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه تشریح فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه جنوب‌شرق در ایام دهه محرم اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب‌شرق با توجه به رسالت ذاتی که در زمینه امر تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی به عهده دارد، در دهه اول محرم‌الحرام و عاشورای حسینی، اعزام تعداد 200 مبلغ دینی (برادر و خواهر) را انجام داده است.

وی افزود: اعزام مبلغان به منظور اشاعه مکتب اهل بیت(ع)، آموزه‌ها، معارف دینی و گسترش اهداف قیام امام حسین(ع) و تبیین ابعاد حیات بخش نهضت پرفروغ عاشورا در مناطق مورد نیاز جنوب‌شرق کشور به ویژه شهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق استان کرمان انجام می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب‌شرق در ارتباط با فعالیت‌های مبلغان در ایام دهه محرم گفت: با توجه به شرایط استراتژیک و آسیب پذیربودن منطقه و ضرورت احیای ارزش‌های دین اسلام که در فرهنگ عاشورایی اباعبدالله‌الحسین (ع) متبلور است، مبلغان گرامی در هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها و تکایای مختلف در مناطق تابعه و همچنین در محافل مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد، حضور یافته و با بیان احکام شرعی و ترویج معارف اهل بیت(ع) در میان مردم و برای جوانان و نوجوانان، دانش‌آموز و دانشجو آنها را با آموزه‌های دینی آگاه می‌کنند.

نارویی ادامه داد: در ضمن تعدادی از نخبگان تبلیغی و اساتید حوزه و دانشگاه به منظور حضور در دانشگاه‌ها و برگزاری گفتمان‌های دینی و کرسی‌های نظریه‌پردازی دعوت شده‌اند که در سطح شهرستان ایرانشهر و شهرهای همجوار در محافل فرهنگی و دانشگاهی و آموزش و پرورش مشغول تبلیغ و پاسخگوی مسائل دینی و شبهات علمی هستند.

وی در مورد توصیه‌های کاربردی برای مبلغان در ایام دهه محرم تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه و ضرورت حفظ وحدت و همگرایی بین شیعیان و اهل سنت، ضروری است مبلغان ارجمند در تعامل با پیروان مذاهب، توجه و اهتمام لازم را داشته باشند و ضمن بیان عظمت قیام و نهضت درخشان عاشورای حضرت امام حسین(ع) در تحکیم و پیوند مبانی دینی مردم اهمیت بدهند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب‌شرق بیان کرد: از آنجایی که دشمنان اسلام با تلاش مضاعف و فعالیت‌های سخت افزاری و نرم افرازی در زمینه ایجاد تفرقه و شکاف میان صفوف مسلمانان برنامه‌ریزی می‌کنند، شایسته است روحانیون و مبلغان دینی مردم و مسئولان هیئت‌ها را نسبت به این مسائل بصیرت افزایی و روشنگری کنند و از مباحثی که مناسب است مبلغان گرامی به آن توجه داشته باشند، بیان فضائل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) از دیدگاه فریقین است.

نارویی همچنین در خصوص ویژگی‌های مبلغ موفق و ممتاز گفت: مبلغ موفق کسی است که در انجام تبلیغ معارف دینی بر مبنای رسالتی که بر عهده گرفته است بدون خوف و ترس و با قصد قربت الهی نهایت تلاش خویش را به عمل آورد و از فرصتی که در اختیار دارد، بتواند معارف ارزشمند اسلام و آموزه‌های دینی را به گونه‌ای شایسته انتقال دهد و نیز مخاطب شناسی و توجه به گروه‌های هدف در تبلیغ از نکات حائز اهمیت است.

وی افزود: اکثر روحانیونی که در ایام دهه محرم به این مناطق اعزام شده‌اند از حوزه علمیه قم، کاشان و طلاب مدارس استان سیستان و بلوچستان و خواهران طلبه‌ای هستند که در سطوح عالی حوزه علمیه مشغول به تحصیل می‌باشند.

اعزام بشیران جوان به روستاهای سیستان و بلوچستان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب‌شرق افزود: همچنین به منظور بهره‌مندی از توان طلاب جوان برای همکاری با مبلغان در روستاها، تعدادی از طلاب تحت عنوان «بشیران جوان» به روستاها برای بیان احکام شرعی اعزام شده‌اند.

نارویی بیان داشت: تعداد 300 نفر مبلغ محلی که در دوره‌های مختلف در این دفتر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند در روستاهای محل سکونت در طول ایام سال و در ایام تبلیغی، به ویژه در ایام محرم‌الحرام برای انجام امور دینی مردم مشغول به فعالیت می‌باشند علاوه بر روحانیونی که از این دفتر اعزام شده‌اند تعدادی از روحانیون از دفاتر مراجع عظام تقلید و سازمان اوقاف و امور خیریه و مراکز تبلیغی جهادی به این منطقه اعزام و مشغول به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی هستند.

انتهای پیام/75001/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول