اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

اعلام آمادگی سفرای 13 کشور برای حضور در جشنواره زمستانی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان از اعلام آمادگی سفرای 13 کشور برای حضور در جشنواره زمستانی همدان خبر داد.

اعلام آمادگی سفرای 13 کشور برای حضور در جشنواره زمستانی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا ایزدی ظهر امروز در کارگروه گردشگری شهرستان همدان با اشاره به اینکه گردشگری همدان با این همه ظرفیت‌ها باید به همه فصول تعمیم یابد، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری گردشگری همدان وضعیت خوبی داشته است اما در شش ماهه دوم سال وضعیت مناسبی نداریم که این امر به هدفمند کردن گردشگری همدان آسیب می‌زند.

وی از برگزاری جشنواره زمستانی از پنجم تا 10 بهمن ماه مقارن با هفته وحدت در همدان خبر داد و گفت: جشنواره زمستانی اقدام مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و آداب و رسوم همدان در این فصل از سال است که در تقویم میراث فرهنگی گنجانده شده است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: جشنواره زمستانی زمینه‌ساز تبلیغ برای گردشگرپذیری در ایام نوروز است که برای انجام آن نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی میزان کم گردشگر خارجی همدان را یکی از معضلات در حوزه گردشگری خارجی عنوان کرد و گفت: در همین راستا با سفارتخانه‌هایی که در کشور ما هستند، وارد مذاکره شدیم که تاکنون 13 کشور برای حضور در جشنواره زمستانی همدان اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم به 32 کشور افزایش یافت.

ایزدی ایجاد فضای شور و نشاط در هفته وحدت را از اهداف جشنواره برشمرد و بیان کرد: در این هفته فرهنگی و جشن زمستانی تأکید ما بر برگزاری جشن‌های معنوی است که اداره اوقاف در ایجاد جشن در دو امامزاده محسن (ع) و امامزاده عبدالله (ع) می‌تواند همکاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی برای همکاری کمیته ملی المپیک برای برگزاری مسابقات ورزشی و کوهنوردی صورت گرفته تا در ایام برگزاری جشنواره شاهد برگزاری مسابقات اسکی، یخ‌نوردی، دوچرخه‌سواری و... در استان باشیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: با همکاری نمایشگاه بین‌المللی همزمان با برگزاری جشنواره زمستانی نمایشگاهی نیز با حضور 14 استان زاگرس‌نشین برای ارائه توانمندی‌های آنها در غرب کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنج کمیته برای جشنواره زمستانی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: کمیته‌های پشتیبانی، فرهنگی، ورزشی، پشتیبانی و تبلیغات برنامه‌های جشنواره را دنبال می‌کنند.

ایزدی در خصوص غفلت از سوغات همدان یادآور شد: در همین راستا در حوزه میراث معنوی امسال پرونده چهار خوراکی سوغاتی همدان حلوا زرده، انگشت پیچ، شیرمال و کماج برای ثبت ملی به سازمان میراث فرهنگی کشور ارجاع شده است.

وی خاطرنشان کرد: غفلت دستگاه‌های فرهنگی موجب مغفول ماندن بسیاری از آداب و رسوم ما شده است اما باید تلاش کنیم فضای سنتی را در جامعه ایجاد کنیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان در ادامه با اشاره به روستاهای هدف گردشگری همدان نیز اظهار کرد: در استان همدان 11 روستا هدف گردشگری هستند که 9 سهمیه دیگر به این میزان افزوده شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان همدان سه روستای هدف گردشگری معرفی شده است و روستای قلعه‌جو به عنوان چهارمین روستای هدف گردشگری در نظر گرفته شده است.

ایزدی در پایان سخنانش یادآور شد: امسال در قالب جشنواره زمستانی تورهایی نیز به این روستاهای هدف گردشگری برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/89003/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول