اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

انجام عملیات زهکشی اراضی مغان با 134 میلیارد ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات زهکشی اراضی مغان با 134 میلیارد ریال در حال انجام است.

انجام عملیات زهکشی اراضی مغان با 134 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات دشت فتحعلی پارس‌آباد اظهار داشت: این عملیات به صورت زیر‌زمینی در واحد عمران‌آباد دو و سه پارس‌آباد و شبکه بیله‌سوار در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان اردبیل از ابتدای امسال برای 155 نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد کرده که بالغ بر 5 هزار و 648 خانوار از مزایای پروژه‌های اجرایی جهاد کشاورزی استفاده کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل توانمندی‌ها و ظرفیت کشاورزی استان اردبیل در حوزه‌های مختلف را یادآور شد و گفت:‌ اردبیل در تولید سیب‌زمینی رتبه دوم، عدس رتبه اول، گاومیش رتبه دوم، سویا رتبه دوم، چغندر قند رتبه پنجم، عسل رتبه چهارم، حبوبات رتبه هفتم و در تولید غلاتی نظیر گندم و جو نیز دارای رتبه هشتم کشوری است.

عبد ایمانی به پروژه‌های مهم اجرایی و احداث شبکه‌های اجرا در استان اشاره کرد و یادآور شد: شبکه‌ آبیاری خداآفرزین واحد عمرانی اول شرق دره‌رود، شبکه آبیاری قشلاق دشت فتحعلی، شبکه آبیاری قوری‌چای، خلیل‌لو، آبیاری و زهکشی مغان و همچنین شبکه آبیاری یامچی واحد بالا دست و پایین دست این سد در حال اجراست.

این مسئول بیان داشت: مساحت پروژه‌های در حال اجرا 27 هزار و 595 هکتار است که برآورد مالی ما برای اجرای کل این پروژه‌ها یک هزار و 85 میلیارد ریال می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود:‌ تاکنون 500 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های مذکور هزینه شده است.

عبد ایمانی تصریح کرد: عملیات آب و خاک واحد تولیدی توپراقلو و واحد عمرانی دوم با مساحت 323 هکتار و برآورد مالی 10 میلیارد ریال در دست اقدام است که تاکنون 4 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که برای انتقال آب و شبکه فرعی آن با هدف توسعه باغات در حال اجراست ایستگاه پمپاژ و خط انتقال شبکه لیکوان به مساحت 500 هکتار است که تاکنون 10 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام/62003/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول