اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

عملیات زهکشی اراضی مغان با 134 میلیارد ریال در حال انجام است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات احداث زهکشی اراضی به صورت زیرزمینی در واحد عمران‌آباد دو و سه پارس‌آباد و شبکه بیله‌سوار با 134 میلیارد ریال در حال انجام است.

عملیات زهکشی اراضی مغان با 134 میلیارد ریال در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات دشت فتحعلی پارس‌آباد اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان از ابتدای امسال برای 155 نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد کرده که بالغ بر 5 هزار و 648 خانوار از مزایای پروژه‌های اجرایی جهاد کشاورزی استفاده کردند.

وی به توانمندی‌ها و ظرفیت کشاورزی استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این استان در تولید سیب‌زمینی رتبه دوم، عدس رتبه اول، گاومیش رتبه دوم، سویا رتبه دوم، چغندر قند رتبه پنجم، عسل رتبه چهارم، حبوبات رتبه هفتم و در تولید غلات نظیر گندم و جو نیز رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

عبدایمانی به مهم‌ترین پروژه‌هایی که عملیات اجرایی احداث شبکه‌های آن در حال اجرا است، اشاره کرد و ادامه داد: شبکه آبیاری خداآفرین واحد عمرانی اول شرق دره‌رود، شبکه آبیاری قشلاق دشت فتحعلی، شبکه آبیاری قوری‌چایی، خلیل‌لو و آبیاری و زهکشی مغان و همچنین شبکه آبیاری یامچی واحد بالا دست و پایین دست این سد در حال اجرا است.

این مسئول تصریح کرد: مساحت پروژه‌های در حال اجرا 27 هزار و 595 هکتار است که برآورد مالی ما برای اجرای کل این پروژه‌ها یک‌هزار و 85 میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون 500 میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ‌عملیات آب و خاک واحد تولیدی تپراق‌لو و واحد عمرانی دوم با مساحت 323 هکتار و برآورد مالی 10 میلیارد ریال در دست اقدام است که تاکنون چهار میلیارد ریال آن هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که برای انتقال آب و شبکه فرعی آن با هدف توسعه باغات در حال اجرا است ایستگاه پمپاژ و خط انتقال شبکه لیکوان به مساحت 500 هکتار است که تاکنون 10 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

مراحل پایانی پروژه ملی آبیاری دشت فتحعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز به نصب 40 دستگاه سنترپیوت در اراضی دشت فتحعلی پارس‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 40 دستگاه سنترپیوت خریداری شده و به زودی با تفکیک و واگذاری اراضی به افراد واجد شرایط در دشت فتحعلی نصب می‌شود.

ولی کریمی با یادآوری اینکه این دستگاه برای آبیاری تحت فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد و از هدررفت آب نیز جلوگیری می‌کند، یادآور شد: پروژه ملی آبیاری دشت فتحعلی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و براساس تصمیم اتخاذ شده به هر خانوار واجد شرایط چهار هکتار زمین زراعی تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد برخوردار از این طرح در رونق و توسعه بخش کشاورزی و بهبود وضعیت معیشتی بسیار مؤثر عمل می‌کنند، گفت: از این طریق آب شرب 16 قشلاق تأمین و اسباب اسکان 750 خانوار نیز فراهم می‌شود.

کریمی اجرای این طرح را در ساماندهی عشایر منطقه بسیار مفید و مؤثر دانست و افزود: با افتتاح این پروژه صدها هکتار اراضی زراعی و باغی منطقه به صورت آبیاری مدرن سیراب می‌شود.

انتهای پیام/62006/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول