اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد

برگزاری برنامه‌های بسیج در 4500 پایگاه مقاومت در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا گفت: برنامه‌های هفته بسیج در سطح 4 هزار و 500 پایگاه مقاومت، 300 حوزه مقاومت و 250 کانون فرهنگی ورزشی و تخصصی برای اقشار مختلف در استان برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های بسیج در 4500 پایگاه مقاومت در آذربایجان‌شرقی

علی‌اکبر پورجمشیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با عنوان اینکه بسیج امتداد عاشوراست، اظهار کرد: امسال به دلیل مصادف شدن هفته بسیج با محرم محوریت برنامه‌های هفته بسیج، برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی است.

وی افزود: روز نخست هفته بسیج همزمان با پنجم ماه محرم را روز حسین(ع) الگوی شجاعت بسیجیان عنوان کرد و گفت: در این روز اجتماع هیئت‌های مذهبی نونهالان بسیجی در شهرهای مختلف و دیدار با ائمه جمعه و همچنین بهره‌برداری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری به انجام می‌رسد.

پورجمشیدیان اضافه کرد: روز دوم با عنوان قاسم‌ بن حسن الگوی نوجوانان بسیجی علاوه بر اجتماع نوجوانان بسیجی، تجلیل از کارآفرینان و جهادگران نمونه و نخبگان بسیجی نیز صورت می‌گیرد.

وی علی‌اکبر الگوی جوانان منتظر بسیجی، عباس الگوی ایثار بسیجیان و حضرت زینب(س) الگوی زنان بسیجی را از سایر عناوین روزهای گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد.

فرمانده سپاه عاشورا دیدار بسیجیان با ائمه جمعه و امام جماعت، آغاز به کار نمایشگاه‌های فرهنگی هنری، تجلیل از بسیجیان نمونه و هنرمندان بسیجی، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی مناطق محروم به خصوص مناطق زلزله‌زده، تجلیل از کارآفرینان، جهادگران و نخبگان را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج بیان کرد.

وی همچنین اجتماع عشایر استان در مناطق عشایرنشین را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: علاوه بر اجتماعات بزرگ هر قشر به صورت دسته‌های عزاداری، عطرافشانی قبور شهدا، قرائت زیارت عاشورا، دعای ندبه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان است.

پورجمشیدیان به همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی تبریز نیز اشاره کرد و افزود: یادواره دانشجویی شهید فاتحی «کرجو» نیز در استان از دیگر برنامه‌های بسیج است که با هدف معرفی الگوها و ارزش‌ها و فرهنگ بسیجی است. 

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: تفکر بسیجی یک تفکر عاشورایی و مبتنی بر مکتب امام حسین(ع) است و این تفکر را در دانشگاه‌های جنگ آموزش نمی‌دهند بلکه قرآن و مکتب امام حسین(ع) آن را آموزش می‌دهد و اگر دل با خدا باشد و اذن و رضای خدا باشد.

فرهنگ بسیجی رمز موفقیت و توفیق ملت ایران است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: آمادگی همه‌جانبه از ویژگی‌های نیروهای بسیجیان دریا دل است و حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف و کسب موفقیت‌هایشان نشان از آمادگی نیروهای بسیجی است و بسیج در هر حوزه‌ای اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی، درمانی، سازندگی وارد شده است خوب عمل کرده است و باعث شکوفایی و رشد ایران اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ بسیجی رمز موفقیت و توفیق ملت ایران است، امروز سربلندی ملت ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی ثمره و دستاورد فرهنگ و تفکر بسیجی بوده که باعث رشد و  تعالی کشور شده است.

انتهای پیام/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول