اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

ترویج فرهنگ ایثارگری در تعالی جامعه اثرگذار است

خبرگزاری فارس: فرماندار بهار شهادت و ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه را در تعالی هرچه بیشتر جامعه مؤثر ارزیابی کرد و گفت: توجه جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت و چگونگی تربیت آنان از جمله مسائلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

ترویج فرهنگ ایثارگری در تعالی جامعه اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده بعد از ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فرمانداری بهار اظهار کرد: شهادت و ایثار و از خودگذشتگی در راه ارزش‌های والای الهی جزو سنت‌های الهی است و در طول بشریت این سنت رواج داشته است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ و تاریخ اسلامی دارد، گفت: فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت در راه آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس الهی در طول بشریت وجود داشته است که البته از اول، انبیای الهی پیشقراولان این نهضت بوده‌اند.

فرماندار بهار درجه رفیع شهادت را مرتبه و جایگاهی برای انسان‌های برگزیده خداوند دانست و افزود: همانگونه که می‌بینیم امامان معصوم (ع) همگی به این درجه رفیع نایل شده‌اند که این نشان از اهمیت و والایی این مقام رفیع در نزد خداوند است.

وی شهادت و توجه به ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه را در تعالی هرچه بیشتر و بهتر جامعه مؤثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: توجه جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت و چگونگی تربیت آنان از جمله مسائلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه بهار نیز گفت: بالاترین درجه‌ای که عرفا و علما به آن جایگاه می‌رسند مرحله‌ای است که از جان خود در راه آرمان‌ها می‌گذرند که شهدا با توجه به این که بیشترشان را قشر جوان جامعه تشکیل می‌دهند به این مرحله رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران با توجه به فرهنگ ایثار و شهادت دین مبین اسلام شکل گرفته است که این امر سبب ماندگاری و تأثیرگذاری آن در جوامع مختلف است.

وی تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نشان از مورد اهمیت قرار دادن این مسئله از سوی دولت خدمتگزار دانست و گفت: بیشترین توجه به ابعاد مختلف انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس در دوران دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته است که این نشان از اهمیت این موضوع از دید دولت خدمتگزار دارد و تشکیل شوراهایی از جمله شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأییدی بر این مدعاست.

امام جمعه بهار با اشاره به میزان اثربخشی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: در برگزاری مراسمات‌ مختلف در رابطه با انقلاب و دفاع مقدس نباید دچار عادت و یکنواختی شد چراکه این موضوع سبب کاهش میزان اثربخشی این مسائل در بخش‌های مختلف می‌شود و توجه به خلاقیت و ابتکار در این موضوع نباید فراموش شود چراکه خلاقیت و ابتکار ضامن ماندگاری و حرکت‌های مختلف است.

انتهای پیام/2499/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول