اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ملایر:

فرهنگ ایثار، رمز ماندگاری جامعه‌ است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر رمز ماندگاری هر جامعه‌ای را در داشتن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دانست.

فرهنگ ایثار، رمز ماندگاری جامعه‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الله چهاردولی بعد از ظهر امروز در یادواره 97 شهید دانش‌آموز شهرستان ملایر اظهار کرد: وقتی کتاب انقلاب را ورق می‌زنیم در جای جای تاریخ انقلاب روحیه ایثار، گذشت و فداکاری نهفته است که اگر این ارزش‌ها را از انقلاب جدا کنیم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وی رمز ماندگاری هر جامعه را داشتن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی عنوان کرد و اظهار داشت: برای اینکه این ارزش‌ها در درون جامعه ماندگار شود باید این ارزش‌ها در جامعه احیا و به مردم آموزش داده شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر مکتب اسلام را بزرگترین مکتب و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را بزرگترین معلمان این مکتب برشمرد و گفت: در چنین مکتبی باید آموزش‌های دینی و اسلامی به دانش‌آموزان انجام گیرد و در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی دانش‌آموزان با آموزش در این مکتب و با این آموزه‌ها در دفاع از کشور جان خود را فدا کردند.

وی به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: این اسطوره‌های بزرگ هر کدام نماد هزاران ارزش هستند که از آن میان می‌توان از شهدایی چون شهیدمطهری که خلاصه امام(ره) بود، نام برد.

چهاردولی تصریح کرد: شهیدبهشتی در انقلاب اسلامی نماد یک مدیر خوب، شهیدرجایی نماد ساده‌زیستی و عدالت‌محوری، شهیدباهنر طراح نظام آموزشی جمهوری اسلامی، شهیدچمران یک پاک‌باخته واقعی، شهیدآوینی نماد روشنفکری، شهیدهمت و همه شهدای انقلاب نماد مقاومت و  ایثار و خلاصه تمام خوبی‌ها بودند.

وی عنوان کرد: تمام این خوبی‌ها در شهدا جمع شده بود و امروز این عزیزان به عنوان یک اسطوره در کشور و شهرمان هستند که باید همه خصلت‌های آنان به عنوان یک راهنما در رسانه‌ها برای جوانان و نوجوانان و کودکان کشورمان نشان داده شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برگرفته از آموزه‌های قرآنی و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب و منویات رهبری برشمرد و گفت: هدف از اجرای این سند در آموزش و پرورش تربیت انسان‌های متعالی است و این سند بدون کپی‌برداری از دیگر کشورها می‌تواند به کاری بزرگ و ماندگار تبدیل شود.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: ما در این سند به دنبال تربیت انسان‌های آرمان‌گرا، عدالت‌طلب، ایثارگر و پاسخگو هستیم.

چهاردولی بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک متولی فرهنگی و زیربنایی از همه توان و تلاش و امکانات برای پرورش انسان‌های فداکار استفاده خواهد کرد و سعی می‌کنیم بتوانیم فرهنگ ایثار و عالم‌پروری به معنای واقعی را به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

وی در پایان از شهرداری و شورای شهر ملایر خواست یکی از خیابان‌های شهر ملایر را به نام شهدای دانش‌آموز نامگذاری کند و یا تندیسی زیبا از یکی از شهدای دانش‌آموز در بام ملایر ساخته شود.

در ادامه نیز چندین برنامه دیگر در وصف و مقام شامخ شهدای دانش‌آموز توسط دانش‌آموزان ملایر اجرا شد.

شهرستان ملایر 97 شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول