اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

بقای اسلام مدیون قیام امام حسین (ع) و روز عاشوراست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: بقا و نشاط امروز اسلام مدیون رشادت امام حسین(ع) و روز عاشوراست.

بقای اسلام مدیون قیام امام حسین (ع) و روز عاشوراست

حجت‌الاسلام حسین شهامت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهارداشت: در طول تاریخ برخی حوادث از جمله قیام عاشورا به‌واسطه برخورداری از صلابت و عظمت وصف ناشدنی ماندگار و استوار باقی مانده‌اند.

وی گفت: قیام امام حسین و یاران باوفایش در روز عاشورا سبب استواری و نشاط امروز اسلام در عرصه‌های مختلف شده است.

شهامت با تاکید بر لزوم عبرت‌آموزی از واقعه کربلا خاطرنشان کرد: عبرت‌آموزی از واقعه کربلا سبب ارتقای معرفت و بصیرت در وجود انسان است.

وی از جمله برکات امام حسین (ع) را احیای روحیه ظلم‌ستیزی در وجود مسلمانان دانست و گفت:قیام سیدالشهدا(ع) به عالمیان نشان داد که مرگ با عزت برای مسلمانان بهتر از زندکی باذلت است.

شهامت در ادامه برانجام عزاداری صحیح متناسب با شان اهل بیت (ع) در ایام محرم و صفر تاکید کرد و افزود: شیعیان نباید با وارد کردن افکار و اعمال خرافی به مراسم عزاداری دست دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) را برای کینه‌توزی با مسلمانان باز کنند.

وی عاشورا را امتداد واقعه غدیر دانست و گفت:انقلاب اسلامی ایران نیز در امتداد واقعه کربلا رخ داد و امروز وظیفه ماست با تبعیت از خط رهبری پاسدار ارزش‌های اسلام و انقلاب باشیم.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه امنیت در هر کشور در سایه مشارکت‌های مردمی تحقق می‌یابد بیان کرد: با همکاری خوب و شایسته مردم، شاهد برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان به دور از هرگونه مشکل و بی‌نظمی درماه‌های محرم و صفر خواهیم بود.

وی گفت:واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) جریانی نیست که به وقوع پیوسته و تمام شده باشد بلکه جریان زنده‌ای است که زنده بوده و در حال حرکت است و امام حسین(ع) شهید عصر ماست.

شهامت تصریح کرد: در برگزاری مراسم امام حسین(ع) باید سعی کرد تا اهداف اصلی امام حسین برای شنوندگان تبین شود تا هدف قیام امام حسین(ع) که اجرای امربه‌معروف و نهی‌از منکر در جامعه بود تحقق یابد.

وی اظهارداشت:مداحان باید فقط به مرثیه اکتفا نکرده بلکه با انتخاب و قرائت شعرهای معنادار به انتقال مفاهیم کمک کنند.

شهامت با اشاره به هزینه‌های برنامه‌های اجرایی در ماه محرم گفت: هر برنامه و هزینه‌ای برای اجرای مراسم دینی و مذهبی خوب و پسندیده است اما باید سعی کنیم تا از اتلاف و هدردادن هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/70017/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول