اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه همدان:

نهضت انقلاب اسلامی امتداد نهضت عاشوراست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: نهضت انقلاب اسلامی ایران در امتداد نهضت امام حسین (ع) در عاشورا است.

نهضت انقلاب اسلامی امتداد نهضت عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا غلامی‌پاک پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهه اول ماه محرم را دهه امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به تقارن هفته بسیج با دهه امر به معروف و نهی از منکر شعار محوری «بسیج در امتداد عاشورا» و آنچه که بیشتر مد نظر است بسیج، ولایت و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته بسیج در همدان افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در همدان آغاز شده و امروز همایش امر به معروف و نهی از منکر در کانون بسیج همدان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج و نام‌گذاری‌ها تأکید کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های هفته بسیج به صورت کشوری ابلاغ شده در همدان 59 برنامه اصلی با 159 عنوان برنامه پیش‌بینی شده که در طول یک هفته برگزار خواهند شد.

وی گفت: دیدار نمایندگان پایگاه‌های بسیج با نماینده ولی فقیه، برگزاری همایش بزرگ نونهالان عاشورایی، همایش بزرگ نوجوانان بسیجی و هیئت‌های مذهبی و اجرای مانور امر به معروف و نهی از منکر با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در همدان از اهم برنامه‌های هفته بسیج است.

غلامی‌پاک در ادامه به دیگر برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و یادآور شد: عطرافشانی گلزار شهدا، همایش بزرگ منتظران موعود، اجتماع بسیجیان ولایی در روز تاسوعا در میدان امام خمینی و همایش بزرگ زنان عاشورایی با عنوان زینبیون در هفته بسیج اجرا می‌شوند.

وی در ادامه به موضوع برخی خرافات در عزاداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در طول سال‌های متمادی برداشتن علامت و قمه زدن به صورت فرهنگی غلط در عزاداری‌ها اعمال شده که قصد داریم با متمرکز کردن سوگواری‌ها و متحد شدن همه هیئت‌های مذهبی خرافات را از چهره دین و عزاداری‌ها پاک کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: در سال جاری 18 پایگاه مقاومت احداث شده که برخی به بهره‌برداری رسیده و مابقی در هفته بسیج افتتاح می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در اجتماع بزرگ روز تاسوعا پیش‌بینی می‌شود که 15 هزار نفر به صورت متحد و یک شکل در میدان امام خمینی حضور به هم رسانند.

غلامی‌پاک در خصوص اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد با محوریت ائمه جماعات 51 هیئت امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: اولویت در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با معروفات فراموش شده در جامعه است و برای حصول به نتیجه هفت گام تعریف شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اولویت‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مرحله اول احیای معروفات فراموش شده و از بین بردن منکرات، بعد اولویت‌بندی اجرای فریضه است که با معروفات شروع می‌شود، سپس ریشه‌یابی علل منکرات، تعیین مجریان طرح، آموزش مجریان، اجرای امر به معروف و نهی از منکر و در آخر بازخورد و بررسی اجرای طرح است.

وی در پایان سخنانش در خصوص نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: در نهضت روشنگری اقتصاد مقاومتی بسیج با توجه به گستردگی آن در جامعه بسیار مؤثر بوده و در فرهنگ‌سازی استفاده از کالای تولید داخل از عامل‌های مهم به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/2499/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول