اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان منتصریه مشهد:

فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان منتصریه گفت: در حال حاضر در جامعه ما فرهنگ اهدای عضو به صورتی‌که انتظار می‌رود نهادینه نشده است.

فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر یارمحمدی ظهر امروز در نشست خبری کوچک‌ترین اهدا کننده عضو کشور که در سالن کنفرانس بیمارستان منتصریه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ما اهدای عضو نسبت به استاندارهای جهانی در حد پائین‌تری قرار دارد.

وی تعداد منابع اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی را کمتر از تعداد مورد نیاز دانست و تصریح کرد: در وضعیت موجود در بیمارستان‌ها به ویژه برای کلیه، از اهدا کنندگان زنده استفاده می‌شود.

رئیس بیمارستان منتصریه با اشاره به مشکلاتی که پیوند عضو از انسان زنده ممکن است در پی داشته باشد خاطرنشان کرد: باید تنها افراد خانواده و یا دوستان اهدا را انجام دهند و اهدای عضو انگیزه‌های مالی به ‌همراه نداشته باشد.

یارمحمدی ادامه داد: مشکلات زیادی مانند ناهماهنگی در اهداکننده و گیرنده، داشتن بیماری‌های زمینه‌ای در اهدا‌ کننده و مشکلاتی مانند اینها از جمله مواردی است که سبب می‌شود نتوان از تمام اعضای اهدایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در چند ماه آینده در مشهد عمل پیوند کبد در بیمارستان منتصریه انجام خواهد شد تاکید کرد: تاکنون کبد‌های دریافت شده از بیماران مرگ مغزی این مرکز به شیراز ارسال می‌شد.

رئیس بیمارستان منتصریه در ارتباط با فوائد پیوند اعضا بیان کرد: با امکاناتی که در حال حاضر در کشور در اختیار است می‌توان با هر فرد سالم که اهدای عضو انجام می‌دهد حداقل به زندگی 7 نفر رنگ تازه‌ای بخشید.

یارمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر می‌توان در مراکز مختلف برای اهدای عضو قبل از مرگ اقدام کرد افزود: یکی از این مراکز بیمارستان منتصریه است که افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی خود به این مرکز مراجعه نموده و بعد از انجام دادن مراحل در سامانه عضو و کارت اهدا عضو را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام اعضای پیوند زده شده در بدن افراد گیرنده مختلف بازپس زده می‌شوند اظهار کرد: در زمانی که فرد دچار پس زدگی مزمن و بعد از چند سال شود گفته می‌شود که عمل پیوند موفقیت‌آمیز بوده است ولی این افراد باید در تمام عمر دارو مصرف کنند.

انتهای پیام/70003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول