اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

شریعت محمدی (ص) پشتوانه سبک زندگی دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اسلام را دارای شریعت دانست و گفت: شریعت محمدی (ص) پشتوانه سبک زندگی دینی است.

شریعت محمدی (ص) پشتوانه سبک زندگی دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی در مجلس عزاداری امام حسین (ع) که به همت هیئت فاطمیون در مسجد سیدالشهدا (ع) این شهر برگزار شد اظهار کرد: دین منحصر به مسائل فردی نیست و بی‌تردید برای موضوع‌های اجتماعی برنامه دارد.

وی در طول تاریخ برخورد با دین را متفاوت عنوان کرد و افزود: دین واحد است و دارای تکوین بوده و به اسلام ختم می‌شود.

رمضانی سبک زندگی دینی را دارای پشتوانه شریعت محمدی (ع) دانست و تصریح کرد: شریعت و بایدها و نبایدها در اسلام وجود دارد و این الزام تنها در حوزه فردی نیست و اسلام در حوزه اجتماعی نیز برنامه دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فساد اخلاقی بدون حد و حصر در غرب، خاطرنشان کرد: ولنگاری در غرب به دلیل جدایی از دین و شریعت به وجود آمده است.

*فاصله گرفتن از دین سبب ایجاد نیازهای کاذب می‌شود

وی فاصله گرفتن از بنیان دین را سبب ایجاد نیازهای کاذب خواند و ابراز کرد: اسلام مخالفتی با تنوع پوشش ندارد اما با افراط‌گرایی و مصرف‌گرایی مخالف است.

رمضانی تهاجم و ناتوی فرهنگی و همچنین حضور فرهنگ غرب در جامعه اسلامی را مسئله بسیار جدی نامید و بیان کرد: اگر با تهاجم فرهنگی غرب مقابله نشود خانواده‌ها سبک زندگی غربی را انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه اگر نتوانیم مدل امروز جامعه را طبق مبانی اسلامی تنظیم کنیم برد با غرب است، اذعان کرد: غرب درباره عفاف برنامه ارائه داده و ما نتوانستیم در این‌باره برنامه ارائه دهیم و بعضی از ایده‌ها هنوز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: دنیا به طرف جهانی‌سازی حرکت می‌کند و اگر نتوانیم در موضوع‌های مختلف برنامه ارائه دهیم تمام عرصه‌ها توسط غرب فتح می‌شود.

رمضانی پیاده کردن برنامه در جامعه را نیازمند تئوری عنوان کرد و گفت: برنامه‌ها در نظام جمهوری لیبرالی طبق ملاک‌های فردی ارائه می‌شود اما در نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ها براساس ملاک اسلامی مطرح است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری جنگ دنیای امروز را نبرد ایدئولوژی‌ها توصیف کرد و یادآور شد: ایدئولوژی اسلامی توانمندی ارائه سبک زندگی دینی در دنیای پست مدرنیته را دارد.

وی با اشاره به بحث تمدن اسلامی در دنیای امروز، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم ایدئولوژی اسلامی در جامعه پیاده شود باید هزینه آن را بپردازیم.

رمضانی بحث جدایی دین از سیاست را از گذشته‌های دور دانست و تصریح کرد: اسلامی که امام (ره) مطرح کرده در قرآن وجود دارد و اسلام ناب محمدی (ص) است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین (ع) خود برای ثبات و تقویت ایدئولوژی هزینه کرد، افزود: غرب در دوران مدرنیته و پست مدرنیته به دنبال جدایی دین از سیاست است.

*ایدئولوژی زیربنای اسلام امام (ره) و مقام معظم رهبری است

وی زیربنای اسلام امام (ره) و مقام معظم رهبری را ایدئولوژی و بایدها و نبایدها معرفی کرد و گفت: جنگ امروز برای ایدئولوژی، تدین و دینداری است و باید برای نهادینه شدن آن در جامعه هزینه کرد.

رمضانی با تاکید براینکه حفظ حجاب به عنوان بایدهای دین مورد توجه حضرت زینب (س) بود، خاطرنشان کرد: سبک زندگی بر مبنای عقیده و ایدئولوژی است و فاصله گرفتن از سبک زندگی دینی به معنای برنامه نداشتن در این موضوع محسوب می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سبک زندگی در عصر مهدویت را مانند زندگی عاشورایی خواند و بیان کرد: سعادت خیالی دنیایی در سبک زندگی غربی دنبال می‌شود اما سعادت و خوشبختی حقیقی نتیجه سبک زندگی دینی در دنیا و آخرت است.

وی اسلام را دارای جهان‌بینی دانست و ابراز کرد: فرآیند سبک زندگی دینی سعادت دنیا و آخرت برای تمام افراد جامعه را به دنبال دارد.

انتهای پیام/84001/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول