اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم:

سبک صحیح زندگی دینی به نسل‌های آینده منتقل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با تاکید بر ضرورت شناخت سبک زندگی دینی در خانواده گفت: باید این سبک به شکل درست به نسل آینده منتقل شود.

سبک صحیح زندگی دینی به نسل‌های آینده منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم معصومه ظهیری پیش از ظهر امروز در همایش روز خانواده که با حضور خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد، عنوان کرد: خانواده با زوجیت آغاز می‌شود اما هیچ کس برای پایان و خاتمه آن تعریفی قائل نشده است.

وی در ادامه فرزندان و نوادگان انسان را سرمایه‌هایی برای هر خانواده دانست و گفت: در واقع می‌توان چنین بیان کرد که مطابق نظر علامه جعفری خانواده با تکثیر نسل به صورت نامحدود ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم اعضای هر خانواده‌ را با نیازهایی روبه‌رو دانست و اضافه کرد: خانواده باید برای اعضای آن به عنوان آسایشگاه، آرامشگاه و تفریحگاه مطرح باشد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای شناخت سبک‌های درست زندگی اسلامی استفاده از سیره زندگی بزرگان است، ادامه داد: بهترین خانواده‌ای که به عنوان نخستین خانواده اسلام هم می‌توان از آن یاد کرد خانواده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بود که با مرگ پدر و مادر آغاز شد اما این مسئله موجب فروپاشی کیان خانواده نشد.

مشاور استاندار قم جدا شدن یکی از اعضای خانواده را عاملی برای فروپاشی خانواده ندانست و گفت: نه تنها فوت پدر و مادر منجر به خاتمه کار این خانواده نشد، بلکه این خانواده به عنوان بزرگترین و بهترین خانواده اسلام ادامه پیدا کرد و فرزندان این خانواده نیز بهترین مخلوقات خدا بودند.

وی یکی از نیازهای اعضای خانواده به ویژه فرزندان را آموزش دانست و گفت: محبت نیاز به ابزار و آموزش دارد و بهترین و نخستین محلی که می‌توان محبت را در آن آموزش داد خانواده است.

ظهیری اضافه کرد: همچنین خانواده نخستین محلی است که باید در آن آرامش ایجاد شود و اعضای خانواده باید در خانواده خود آرامش داشته باشند تا بتوانند در جامعه موفق شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در ارتباط با تربیت فرزندان و آموزش آنها اظهار کرد: نخستین اصل مطرح در تربیت فرزندان این است که ما بدانیم خانواده نخستین مرجعی است که کودک باید آموزش‌های صحیح را از آن فرا بگیرد.

وی با اشاره به حضور تکنولوژی‌های مورد استفاده و تهدیدهای آنها در عرصه فرهنگی گفت: در تمام تاریخ بشر، تهدید‌هایی برای مقابله با ارزش‌ها وجود داشته است ولی این تهدید‌ها نباید موجب شوند که انسان نا‌امید شود.

ظهیری با انتقاد از سیاست‌های سرکوب‌گرایانه در برابر تکنولوژی و تاکید بر استفاده بهینه از تکنولوژی روز اذعان کرد: استفاده از تکنولوژی روز دنیا یکی از مهمترین لازمه‌های زندگی کنونی بشر است و نهی استفاده از این تکنولوژی راه مقابله با آثار سوء آن نیست.

وی افزود: در استفاده از تکنولوژی باید به این نکته توجه شود که ما باید کاری کنیم که تکنولوژی در خدمت ما باشد نه اینکه ما در خدمت تکنولوژی قرار بگیریم.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در شرایط کنونی در واقع ابزارها بر ما حاکمیت می‌کنند و برای مقابله با این معضل باید حد و حدود استفاده از تکنولوژی را در زندگی خود مشخص کنیم.

وی افزود: شناخت سبک زندگی دینی، اعمال آن در خانواده و انتقال این سبک به نسل آینده یکی از وظایفی است که ما باید به درستی نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشیم.

ظهیری با تاکید بر توجه به صله رحم و تأثیر آن بر تداوم ارتباطات خانوادگی گفت: سفره‌نشینی و گردهم جمع شدن در خانواده یکی از راهکارهایی است که برای تحکم بخشیدن به نظام خانواده می‌توان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول