اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین نشست مهندسی فرهنگی صورت گرفت

بررسی راهکارهای رسیدن به سبک زندگی اسلامی در قم

خبرگزاری فارس: دومین نشست مهندسی فرهنگی با تاکید بر سبک زندگی در قم برگزار و راهکارهای رسیدن به این مهم بررسی شد.

بررسی راهکارهای رسیدن به سبک زندگی اسلامی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دومین نشست مهندسی فرهنگی با تاکید بر سبک زندگی عصر امروز به همت معاونت فرهنگی بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم و با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در سالن همایش‌های این مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام جعفری دبیر نشست‌های مهندسی فرهنگی در سخنانی اهداف برگزاری این برنامه‌ها را بیان کرد و پس از آن محمد رودسری، مشاور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و از کارشناسان امور تربیتی سخنرانی خود را با موضوع «نقش تشکیلات و کار جمعی در سبک زندگی اسلامی» آغاز کرد.

وی در بخش نخست با اشاره به معنای صحیح واژه تشکیلات در هر جامعه گفت: یک تشکیلات زمانی شکل می‌گیرد که افرادی با اهداف مشخص و یکسان گرد هم آمده و هر یک از آن‌ها برای تحقق آن اهداف، وظایف خاصی را بر عهده بگیرند.

رودسری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه‌های تربیتی و سبک زندگی شهید بهشتی، این روحانی مبارز را به عنوان الگویی مناسب برای طراحی یک سبک زندگی اسلامی معرفی کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به شیوه‌های غربی برای تغییر الگوی زندگی همه افراد مردم دنیا بر ضرورت ایجاد سبکی برای زندگی بر مبنای آموزه‌های توحیدی تاکید کرد.

وی ابراز کرد: آنچه امروز در جهان اتفاق می‌افتد این است که غرب بسیاری از مسائل را مطرح کرده و ما نیز به عنوان اموری جدید در صدد مواجهه با آن‌ها هستیم در حالی که باید در جایگاه رهبری اتفاقات و رویدادها باشیم.

میرباقری برخی از تأثیرات ایرانیان و مسلمانان از فرهنگ غربی را مورد توجه قرار داد و افزود: نظام لیبرال دموکراسی وجهه امروزی ایدئولوژی غربی است که دستگاه عظیمی برای تولید مفاهیم، نظامی برای توزیع اختیارات و شیوه‌های برای مصرف ایجاد کرده و سعی می‌کند جهان را با این سبک زندگی در کنترل خود درآورد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول