اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنرانان برجسته و تاثیرگذار کشور گردهم آمدند

تاکید بر پرداختن وعاظ به سبک زندگی در منابر

خبرگزاری فارس: همایش سالانه سخنرانان برجسته و تاثیرگذار کشور با سخنرانی وعاظ در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد که در این همایش بر موضوعاتی که طرح آنها در منابر ضرورت دارد به ویژه پرداختن به سبک زندگی تاکید شد.

تاکید بر پرداختن وعاظ به سبک زندگی در منابر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش سالانه سخنرانان برجسته و تاثیرگذار کشور با حضور معاون اول قوه قضاییه، ائمه جماعات از شهرهای مختلف کشور و سخنران برجسته کشوری چهارشنبه شب در قم برگزار شد.

حسین نجات رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام در این نشست در ارتباط با هدف از برگزاری این گردهمایی و نحوه اجرای آن به ایراد سخن پرداخت و گفت: چند سالی است که این نشست با حضور سخنرانان هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور و همچنین سخنرانان کشوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور بهترین سخنرانان کشوری در این جلسه افزود: عمدتا این جلسه به عنوان یک نشست هم‌اندیشی برگزار می‌شود.

رئیس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام ‌ادامه داد: در این نشست سخنرانان ضمن اینکه از مطالب دیگران در زمینه موضوعات منابر استفاده می‌کنند موضوعات و نقطه نظرات خود را نیز بیان می‌کنند.

سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه نیز در این مراسم با اشاره به دشمنی‌های غرب با اسلام و کشور‌های اسلامی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه اسلام در سال‌های اخیر در جهان مطرح است بیداری اسلامی در میان ملت‌های مسلمان است.

وی در ادامه افزود: بحث بیداری اسلامی موضوعی است که نباید مورد برخی اقداماتی که مغایر خواست و نظر ما است قرار گیرد بلکه باید بیداری اسلامی هر چه بیشتر تقویت شود تا به این وسیله اسلام و مسلمین تقویت شوند.

رئیسی تصریح کرد: سه ویژگی عمده در میان کشورهای مسلمانی که شاهد بیداری اسلامی بودند مشاهده می‌شود که همین سه موضوع برای مفید بودن آنها کفایت می‌کنند.

وی افزود: این سه ویژگی شامل ضد استبدادی بودن، ضد استعمار خارجی بودن و اسلام‌خواهی هستند که به صورت مشترک در میان مردم تمام کشورهای اسلامی وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در این همایش پرداختن به نسل جوان را از مهمترین ضروریات منابر دانست و افزود: از مهمترین موضوعاتی که الان ما باید به آن توجه کنیم، توجه به نسل جوان کشور است.

وی یکی از مسائل را پرداختن به مکان‌ها و اقشاری که کمتر به آنها پرداخته شده دانست و تصریح کرد: برخی از موضوعات و مکان‌ها هستند که حضور علما در آنها به صورت کامل مشاهده می‌شود، مهم این است که ما به مکان‌هایی برویم که کسی به سراغ آنها نمی‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان دیگر سخنران این همایش بود که به بیان مسائلی در ارتباط با موضوعاتی که بهتر است در منابر ذکر شود، پرداخت.

پناهیان یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با منابر باید مدنظر قرار گرفته شود را سبک زندگی دانست و گفت: پرداختن به موضوع سبک زندگی و جزئیاتی که در این باره مطرح می‌شود، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از مهمترین مسائلی است که نیازمند طرح در منابر است.

وی ادامه داد: یکی از مقوله‌هایی که در این زمینه بیش از دیگر مقوله‌ها به چشم می‌خورد بحث تربیت فرزند در خانواده است و باید سبک درست تربیت فرزند برای مردم بازگو شود.

دیگر سخنران این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان بود. وی در بخشی از سخنان خود گفت: محور مهمی که باید خطبا در منبرهای خود به آن توجه کنند، توجه به امام حسین علیه‌السلام به عنوان مهمترین منبع در زمینه واقعه عاشورا است.

وی افزود: مکتوبات امام حسین علیه‌السلام که در طول مسیر خروج از مدینه تا ورود به کربلا و حادثه عاشورا نگاشته شده و الان موجود است منابعی هستند که خیلی زود ما را به امام حسین علیه‌السلام می‌رسانند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول