اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع دانش‏آموزان حاضر در راهیان نور مطرح شد

شلمچه روزی غرق خون بود / رزمندگان دامغانی‏ نقش فراوانی در شلمچه داشتند

خبرگزاری فارس: بزرگان روزهای جنگ در جمع دانش‏آموزان حاضر در اردوی راهیان نور به بیان خاطره پرداختند و بازگویه کردند که شلمچه روزی غرق خون بوده و رزمندگان دامغانی‏ نقش فراوانی در این منطقه داشته‏اند.

شلمچه روزی غرق خون بود / رزمندگان دامغانی‏ نقش فراوانی در شلمچه داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، یک جانباز هشت سال دفاع مقدس در جمع دانش‏آموزان اردوی راهیان‌نور «عقیله بنی هاشم» دامغان در یادمان شلمچه گفت: جوانان با بهره‌گیری از فضای معنوی مناطق عملیاتی دفاع مقدس، آینده خود را برای ادامه زندگی بیمه می‌کنند.

رمضان علی‌ملکی با بیان خاطرات آن دوران گفت: بدانید که این سفر بدون عنایت و خواست شهدا میسر نمی‌شود.

وی افزود: حضور در فضای معنوی و مقدس جبهه‌ها موجب تاثیر در اندیشه و درک آن دوران خواهد شد و می‌توانیم از نزدیک آن احساسات را درک کنیم و به یاد خود بسپاریم و به آیندگان انتقال دهیم.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: در یادمان شلمچه، عملیات‌ بزرگی صورت گرفت و در این منطقه جوانان بسیاری جان خود را بر سر آرمان الهی اسلام فدا کردند و این منطقه روزی غرق خون بوده است.

ملکی ادامه داد: عملیات‌ بیت‌المقدس در سال 61، عملیات کربلای 4، کربلای 5 و کربلای 8 که امتداد عملیات کربلای 5 بود، در این منطقه صورت گرفته که البته مهم‌ترین‌ این عملیات‌ها، کربلای 5 بوده است.

وی افزود: یادمان شلمچه پایانه مرکزی و صادرات ایران و عراق در منطقه بود که در کتابی، این منطقه تشریح شده و شهید محمدعلی مشهد، از رزمندگان دامغان یکی از فرماندهان عملیات در این منطقه بوده است.

به گزارش خبرنگار فارس؛ یکی از دانش‏آموزان شرکت کننده در این مراسم نیز عنوان کرد: خدا را شاکرم که توقیق پیدا کردم امروز همراه با سایر معلمان و دوستان بسیجی به مناطق عملیاتی بروم و از نزدیک محل عروج و شهادت رزمندگان اسلام که از خاک به افلاک رسیده‏اند، را ببینیم و امیدوارم بتوانیم ادامه‏دهنده راه آنها باشیم.

انتهای پیام/74003/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول