اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافت:

املاک روستاها باید سنددار شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار بافت گفت: اگر در روستاها تمام املاک سند داشته باشند، برخی از مشکلات اجتماعی و درگیری‌ها کاهش می‌یابد و املاک روستاها باید سنددار شوند.

املاک روستاها باید سنددار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، محمدعلی بهروز ظهر امروز در جلسه تعیین تکلیف املاک فاقد سند با بیان اینکه اداره ثبت اسناد باید برای سنددار کردن املاک بیشتر تلاش کند، اظهار داشت: اداره ثبت اسناد باید لیستی از مهندسان نقشه‌بردار ذیصلاح برای نقشه‌برداری املاک فاقد سند را به دفترخانه‌ها ارائه دهد.

وی ادامه داد: بخشداران باید اطلاع‌رسانی کنند و روستائیان را از این موضوع خبردار کنند تا در این فرصت اسناد زمین‌های فاقد سند را دریافت کنند.

بهروز بیان کرد: اگر در روستاها تمام املاک سند داشته باشند، برخی از مشکلات اجتماعی و درگیری‌ها کاهش می‌یابد.

محمد توحیدی رئیس اداره ثبت اسناد با بیان اینکه هر ملک بی‌سندی باید حداقل یک قولنامه داشته باشد، افزود: براساس ماده 147 که طی تغییراتی مناسب‌تر شده است برخی از مشکلات در شهرها و روستاها برطرف می‌شود.

وی گفت: در شهرستان بافت در بخش شهری برای شناسایی مساحت املاک مشکلی نداریم، اما در بخش روستائی باید از دستگاه Gps دو فرکانسه استفاده شود که افزون بر 60 میلیون تومان قیمت دارد و کارشناسان ما قادر به خرید آن نیستند.

انتهای پیام/80019/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول