اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان:

ساختمان‌های فاقد سند رسمی از اول آبان تعیین تکلیف می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: در راستای بهره‌مندی مردم و به نتیجه رسیدن اسناد عادی، قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی از تاریخ اول آبان ماه اجرایی شده است.

ساختمان‌های فاقد سند رسمی از اول آبان تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد حیدرزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در همدان اظهار داشت: در راستای بهره‌مندی مردم ایران اسلامی و به نتیجه رسیدن اسناد عادی، قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی از تاریخ اول آبان ماه اجرایی شده است.

وی با استناد به قانون تصریح کرد: قانون تعیین تکلیف و آیین‌نامه اجرایی آن فاقد محدودیت زمانی بوده و دائمی است و این قانون در راستای تنویر اذهان عمومی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی اجرایی می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان با بیان اینکه این قانون در خصوص ساختمان‌های عادی و قولنامه‌ای مشمول مستحدثات با امتیاز برق است، بیان داشت: اراضی کشاورزی و باغات داخل و خارج از محدود شهر‌ها تابع ضوابط و مقررات و حد نصاب است و طرفین ملزم به رعایت آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: حد نصاب اراضی کشاورزی و باغات داخل و خارج برای تعیین قانون مالکیت برای زمین زراعی آبی 7.5 هکتار، زمین دیمی 20 هکتار، باغ و قلمستان آبی پنج هکتار و دیمی نیز 10 هکتار باید باشد تا سند به نام مالک ثبت شود.

حیدرزاده با اشاره به نحوه ثبت‌نام برای رسیدگی و ثبت سند یادآور شد: ثبت‌نام متقاضیان قانون تعیین تکلیف و کسب اطلاعات از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و هزینه ثبت‌نام اشخاص در ادارات ثبت اسناد برابر مقررات قانونی مبلغ 500 هزار ریال است که به حساب بانکی متقاضی واریز می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان در خصوص دخالت اشخاص حقیقی و حقوقی تأکید کرد: دخالت اشخاص حقیقی و حقوقی تحت هر عنوان واسطه‌گری و دلالی و... خارج از ضوابط و مقررات قانونی بوده و مسئولیت آن بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک نخواهد بود.

وی در پایان سخنانش گفت: انتشار و الصاق آگهی‌های تبلیغاتی در خصوص قانون مذکور از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی صرفاً برای انتفاع‌طلبی مادی بوده و ارتباطی به وظایف قانونی و ذاتی سازمان ثبت اسناد و املاک ندارد.

انتهای پیام/89007/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول