اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

آرامش موجب کنترل فشار خون و دیابت می‌شود

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر خود را آرام کنیم، فشار خون و دیابت راحت‌تر کنترل شده و این عوامل کمتر در بدن عمل می‌کنند.

آرامش موجب کنترل فشار خون و دیابت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان علی‌اکبر حقدوست پیش از ظهر امروز در همایش همگانی روز جهانی دیابت و قلب در کرمان اظهار داشت: شرط اصلی برنامه‌های کنترل بیماری دیابت اطلاعات و آموزش است.

وی افزود: کم تحرکی، چاقی، فست‌فودها، تغییر روش‌های زندگی عواملی هستند که موجب ابتلای فرد به بیماری‌های دیابت و قلبی و عروقی می‌شوند که با آموزش و انتقال اطلاعات به افراد دیگر این بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند.

حقدوست تصریح کرد: شایع‌ترین علت مرگ و میر در جامعه ما بیماری‌های قلبی و عروقی است و این بیماری‌ها به علت گرفتگی عروق بدن و عدم خون‌رسانی کافی به اعضای مختلف از جمله قلب، مغز و موجب بروز سکته می‌شود.

وی بیان داشت: زمانی که رگ‌ها دچار گرفتگی شوند، عضلات قلب کم توان شده و علائمی مانند تنگی نفس، سرگیجه پدید می‌آید و منجر به بروز سکته می شود.

حقدوست عنوان کرد: قند خون، چربی خون و ... موجب رسوب در رگ‌های بدن می‌شود که برای جلوگیری از این امر باید قند و چربی خون را پایین آورد.

این اپیدمیولوژیست گفت: تا زمانی که حدود 70 تا 80 درصد رگ‌ها بسته نشود، ما متوجه گرفتگی عروق نمی‌شویم و تنگی عروق و رسوب گرفتگی از حدود 15 و 16 سالگی آغاز می‌شود که در بعضی افراد سریع و در برخی کندتر صورت می‌گیرد.

حقدوست تصریح کرد: اگر خود را آرام کنیم، فشار خون و دیابت راحت‌تر کنترل شده و این عوامل کمتر در بدن عمل می‌کنند.

انتهای پیام/80019/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول