اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دیابت صورت می‌گیرد

تشکیل حلقه آبی رنگ دیابت توسط دانش‌آموزان شیرازی

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته دیابت که از 24 آبان ماه آغاز می‌شود، حلقه آبی رنگ دیابت توسط دانش‌آموزان شیرازی تشکل می‌شود.

تشکیل حلقه آبی رنگ دیابت توسط دانش‌آموزان شیرازی

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول مبارزه با بیماری‌های غیر‌واگیر این دانشگاه اظهار داشت: حلقه آبی‌رنگ به مناسبت هفته دیابت و با حضور یک‌هزار و 500 نفر از بیماران و همچنین دانش‌آموزان شیرازی در باغ جنت شیراز تشکیل می‌شود.

بهمن ناظم‌زادگان افزود: رنگ آبی در سراسر دنیا نماد ایجاد همدلی و اتحاد برای برقراری آرامش و مبارزه با دیابت است که به منظور آشنا کردن دانش‌آموزان با شیوه زندگی مناسب برای دوری از ابتلا به دیابت، این حلقه انسانی تشکیل می‌شود.

وی ابراز داشت: در این برنامه که از ساعت 14:30 در 25 آبان ماه برگزار می‌شود، تمام علاقمندان می‌توانند شرکت کرده و آموزش‌های مرتبط با دیابت را دریافت کنند.

کاظم‌زادگان بیان کرد: سعی شده که این آموزش‌ها در قالب موسیقی و نمایش‌های طنز ارائه شود تا تاثیر بیشتری بر کودکان داشته باشد.

وی گفت: علاوه بر این در برنامه‌هایی که واحد مبارزه با بیماری‌های‌‌ غیرواگیر طی هفته دیابت با همکاری مراکز بهداشت شهرستان شیراز (شهدای انقلاب و والفجر)، برگزار می‌کند سعی بر آن است که آموزش‌هایی در این زمینه به عموم جامعه ارائه شود.

ناظم‌زادگان همچنین از غربالگری رایگان دیابت در برخی فرهنگ‌سراهای شیراز خبر داد و گفت: فرهنگ‌سرای سلامت در معالی‌آباد در 23 آبان، فرهنگ‌سرای قرآن در بلوار آیت‌الله دستغیب در 24 آبان، فرهنگ‌سرای لاله واقع در کوشک میدان در 27 آبان، فرهنگ‌سرای سیبویه (خانواده) واقع در سه راه آستانه در 28 آبان، فرهنگ‌سرای کتاب در بلوار گلستان، خیابان شهید معزی در 29 آبان و فرهنگ‌سرای جوان در20 متری امام خمینی (ره) در 30 آبان به غربالگری عموم مردم در زمینه دیابت می‌‌پردازند.                           

وی بیان کرد: در طول هفته دیابت یک اتوبوس نیز برای اطلاع‌رسانی عمومی و انجام غربالگری رایگان فعالیت می‌کند که این اتوبوس 23 آبان در خیابان زند شمالی، جنب ساختمان مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در 24 آبان ماه در میدان احمدی جنب بارگاه مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، 27 آبان در خیابان زند، رو به روی خیابان انوری، مقابل بانک ملی شعبه کوثر، 28 آبان در چهارراه پارامونت، ابتدای نادر و 29 آبان در ابتدای بلوار سیبویه جنب مرکز بهداشت شهدای انقلاب آماده ارائه خدمت به همشهریان است.

انتهای پیام/‌ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول