اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

4 درصد جمعیت بالای 30 سال روستاها دیابتی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: چهار درصد جمعیت بالای 30 سال روستایی استان مبتلا به بیماری دیابت هستند که این رقم از میانگین کشوری یک درصد بالاتر است.

4 درصد جمعیت بالای 30 سال روستاها دیابتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهدی اقتصاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نقاط شهری به دلیل اینکه باید منتظر مراجعه بیماران شد، آمار دقیقی از وضعیت مبتلایان به دیابت وجود ندارد.

وی افزود: در اصل بیماری درمان نشدنی دیابت در کمین جمعیت‌های کم تحرک است و پیشگیری‌های اولیه و ثانویه از دیابت بسیار ضروری است.

اقتصاد بیان کرد: پیشگیری اولیه به منظور مبتلا نشدن به بیماری و پیشگیری ثانویه به منظور ارائه راه حل‌هایی برای بعد از ابتلا به بیماری اطلاق می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: نگرانی از این است که با توجه به صنعتی شدن جامعه و کم تحرکی مردم، ابتلا به بیماری دیابت زیاد شده است و در هر دهه موارد دیابت بالا می‌رود و شاهد پایین آمدن سن ابتلا به دیابت هستیم، بنابراین لازم است آموزش‌ها را از سنین پایین شروع کنیم.

وی ادامه داد: دیابت نوع یک همان کم شدن هورمون انسولین در بدن است اما دیابت نوع دوم که 85 تا 90 درصد جمعیت مبتلایان را شامل می‌شود، قند بالا در بدن به دلیل افت انسولین است.

به گفته وی، 7.3 درصد جمعیت کشور که رقمی حدود 4 میلیون نفر را شامل می‌شود، مبتلا به بیماری دیابت هستند.

اقتصاد خاطرنشان کرد: در طول سال متوسط هزینه‌ای که برای یک بیمار دیابتی صرف می‌شود حدود یک میلیون تومان است که رقم بالایی را در درمان شامل می‌شود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول