اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش وجوانان کردستان خبر داد

فعال سازی 3 پیست تارتان در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از راه‌اندازی سه پیست تارتان در اوایل سال 92 در این استان خبر داد.

فعال سازی 3 پیست تارتان در کردستان

مهران تیشه‌گران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به اختصاص اعتبارات لازم در سفر هیئت دولت در راستای راه‌اندازی این پیست‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اختصاص این اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در این راستا در سال 92 شاهد راه‌اندازی این پیست‌ها در شهرستان‌های مختلف استان خواهیم بود.

 

به گفته تیشه‌گران، در حال حاضر تنها یک پیست تارتان در شهرستان سنندج وجود دارد که امیدواریم با اعتبارات تخصیص یافته شاهد راه‌اندازی این پیست در دیگر شهرستان‌های استان باشیم.

 

وی از کمبود تجهیزات به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های ورزش دوومیدانی استان نام برد و اظهار کرد: دراین زمینه لیستی از ‌وسایل و ‌اقلام مورد نیاز ‌ورزش دوومیدانی تهیه و در اختیار ‌فدراسیون دوومیدانی قرار گرفته است.

 

مدیرکل اداره ورزش وجوانان کردستان ابراز امیدواری کرد با دریافت این لوازم، زمینه ترقی و پیشرفت ورزش دوومیدانی استان فراهم شود.

* راه‌اندازی سایت تخصصی دوومیدانی در کردستان

رئیس هیئت دوومیدانی استان کردستان نیز در این ارتباط از توسعه این ورزش در بعد همگانی و قهرمانی خبر داد و گفت: راه اندازی سایت تخصصی دوومیدانی به منظور توسعه این ورزش در بخش قهرمانی از مهم‌ترین برنامه‌های این هیئت در استان است.

 

جلال شریعتی تصریح کرد: ارتقای سطح فنی مربیان و داوران و حمایت مادی و معنوی از آنها، فعال‌سازی هیئت‌های دوومیدانی شهرستان‌ها و تلاش در راستای تقویت دوومیدانی بانوان از برنامه‌های هیئت دوومیدانی به منظور توسعه این ورزش در بعد قهرمانی در این استان است.

 

وی بر لزوم حمایت مالی هرچه بیشتر از ‌این ورزش تاکید کرد و گفت:‌ تاکنون اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال از طریق اسپانسرهای این ورزش در این استان جذب شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش در راستای شناسایی و جذب بیش از پیش اسپانسرها به منظور رفع موانع و مشکلات و پیشرفت این ورزش در دستور کار هیئت قرار گرفته است.

 

وی در ادامه توسعه دوومیدانی در بعد ورزش همگانی را از دیگر برنامه‌های هیئت دوی استان عنوان کرد و گفت: ارتقای این ورزش از لحاظ کمی و کیفی در دستور کار قرار گرفته و سعی داریم فضا را برای ورود بیش از پیش جوانان به سمت ورزش دوومیدانی به عنوان یک ورزش عمومی مهیا کنیم.

 

وی تلاش در راستای ایجاد انگیزه برای گرایش به دوومیدانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه را از مهم‌ترین استراتژی‌های این هیئت در راستای تحقق اهداف عنوان کرد و گفت: تلاش به منظور استعدادیابی، برقراری ارتباط هیئت‌ها با شهرداری‌های شهر‌ها، ایجاد ارتباط با آموزش و پرورش و استفاده از تجارب پیشکسوتان از دیگر برنامه‌های این هیئت در حوزه ورزش همگانی است.

 

شریعتی در پایان با اشاره به پیشرفت‌های استان در چند سال اخیر در ماده‌های مختلف این رشته ورزشی، اظهار داشت: درصورت فراهم شدن زمینه‌های لازم استان کردستان در رشته دوومیدانی قطعا حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

 

انتهای پیام/79002/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول