اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌فدراسیون ‌دوومیدانی خبر داد

راه‌اندازی مدارس دوومیدانی در ‌کشور/ توانایی کسب 141 مدال ‌را ‌داریم

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون دوومیدانی از راه‌اندازی مدارس تخصصی دوومیدانی به صورت مدون و‌ با اخذ مجوز ‌از ‌مجمع فدراسیون دوومیدانی خبر داد.

راه‌اندازی مدارس دوومیدانی در ‌کشور/ توانایی کسب 141 مدال ‌را ‌داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، افشین داوری در مجمع انتخابات هیئت دوومیدانی‌ کردستان از هدف‌‌‌گذاری برای کسب 141 مدال در سطوح مختلف دوومیدانی خبر داد و اظهار کرد: به منظور ‌ارتقای دوومیدانی در کشور و‌ ‌‌تخصصی ‌کردن این ورزش تصمیم به راه‌اندازی مدارس دوومیدانی در کشور گرفته شد و در مدت کوتاهی استقبال بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی از راه‌اندازی دوره کاردانی دوومیدانی در ‌دانشگاه‌های کشور‌ از بهمن‌ماه سال‌‌جاری خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم به منظور راه‌اندازی این دوره در سطح کارشناسی نیز صورت گرفته و امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

داوری با اشاره به گنجاندن ورزش دوومیدانی به صورت اجباری در برنامه ورزشی مدارس، خاطرنشان کرد: به محض راه‌اندازی این ورزش در سطح مدارس کتاب تدریس دوومیدانی نیز تهیه خواهد شد.

وی تلاش در راستای ایجاد هماهنگی بین فدراسیون و وزارت آموزش و پرورش را از دیگر اولویت‌ها و اقدامات این فدارسیون عنوان کرد و گفت: به همین منظور چند ‌تن از مربیان را برای کسب آموزش‌های لازم دوره ابتدایی دوومیدانی، مختص آموزش کودکان به کشور اندونزی اعزام کردیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ‌با تاکید بر اینکه از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که برای تمرین ورزشکاران حقوق پرداخت می‌کنیم، افزود: در گذشته به دلیل ‌عدم رعایت اصول لازم، چالش‌هایی در این زمینه وجود داشت که با تصویب آئین‌نامه‌ای در این خصوص موانع برطرف شده است.

وی همچنین از پیش‌بینی سقف ماهانه حقوق در این راستا خبر داد و گفت: پایین‌ترین میزان حق‌التمرین پرداختی به ورزشکاران 200 هزار تومان و بالاترین آن 2 میلیون و 700 هزار تومان است.

این مسئول تصریح کرد: در صورتی که ورزشکار موفق به کسب طلای المپیک و ‌صعود به رتبه نخست رنکینگ جهانی شود، قابلیت افزایش این مبلغ تا مرز 3 میلیون و 200 هزار تومان وجود خواهد داشت.

داوری در ادامه به تدوین آئین‌نامه جدید نحوه برگزاری لیگ اشاره کرد و افزود: در گام نخست این آئین‌نامه، تعیین رکورد ورودی برای ورزشکاران پیش‌بینی شده تا بر اساس آن اجازه ورود به مسابقات را داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌دار ‌بودن فدراسیون دوومیدانی افزود: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بر حفظ جایگاه فعلی دوومیدانی کشور در آسیا و جهان و ارتقای سطح آن در صورت امکان تاکید ویژه‌ای دارند.

این مسئول از هدف‌‌‌گذاری این فدراسیون برای کسب 141 مدال خبر داد و گفت: نیل به این هدف تنها با پشتیبانی نهادهای حمایت‌کننده دست‌یافتنی خواهد بود.

وی در پایان با اذعان به محدودیت منابع مالی در ورزش کشور، مدیریت صحیح این منابع را به مثابه فرصت برای دوومیدانی کشور خواند و خواستار برنامه‌ریزی هیئت‌های استان‌ها در این ارتباط شد.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول