اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد:

نیروهای خدمات شهری مشهد در تاسوعا و عاشورا 2 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از افزایش دو برابری نیروهای خدمات شهری در ایام تاسوعا و عاشورا در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.

نیروهای خدمات شهری مشهد در تاسوعا و عاشورا 2 برابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل‌الله کاظمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد با بیان اینکه معاونت خدمات شهری آمادگی کامل را برای ماه محرم و صفر دارد، اظهار کرد: هر ساله با آغاز ماه محرم و صفر، خیل عظیمی از عزاداران برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به شهر مشهد سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در این ایام فعالیت هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزادارای نیز آغاز خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در این راستا سطح خدمات شهرداری مشهد در این شهر به‌ویژه در اطراف حرم‌ مطهر رضوی افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و صفر و به‌ویژه دو روز تاسوعا و عاشورا و دهه آخر صفر، معابر اطراف حرم مطهر رضوی به صورت ویژه در سه شیفت کاری رفت و روب می‌شوند.

وی ادامه داد: نیرو‌های کارگری نیز با افزایش دو برابری از 240 نفر به 580 نفر در سه شیفت کاری می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر رضوی و اطراف آن گفت: با توجه به برگزاری این مراسم ساعاتی قبل از شروع مراسم خودروهای جاروب به صورت مکانیزه اقدام به پاکسازی معابر می‌کنند.

وی بیان کرد: شستشوی معابر و جداول اطراف حرم مطهر رضوی به صورت مکانیزه، آماده‌باش اکیپ سدمعبر به ‌صورت ویژه، جمع‌آوری متکدیان از دیگر فعالیت‌هایی است که همزمان با آغاز ماه محرم و صفر در شهر مشهد به‌ صورت ویژه انجام می‌شود.

کاظمی همچنین با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌های عزاداری نیز گفت: با توجه به راه‌اندازی این ایستگاه‌ها و خیمه‌ها نیروهای کارگری به‌صورت ویژه اطراف این اماکن را پاکسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: مخازن 1100 لیتری نیز به‌عنوان سطل زباله در اطراف این اماکن جاسازی می‌شود.

وی از استقرار خودروهای جمع‌آوری زباله در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و تصریح کرد: روزانه بالغ بر 52 تن زباله از منطقه ثامن جمع‌آوری می‌شود اما این میزان در ایامی مانند روزهای تاسوعا و عاشورا به 200 تن افزایش پیدا می‌کند بنابراین لزوم استقرار خودروهای جمع‌آوری زباله در اطراف حرم مطهر رضوی احساس می‌شود.

انتهای پیام/ 70019/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول