اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان:

استفاده ناصحیح از گیاهان دارویی سبب مرگ‎ می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: مصرف ناصحیح استفاده از گیاهان دارویی باعث شده تا میزان مرگ‎و‎میر در کشور افزایش یابد.

استفاده ناصحیح از گیاهان دارویی سبب مرگ‎ می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق سلمان‎پور در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان اظهار داشت: اشتباه در شناسایی گونه‌های گیاهی و آلودگی‎های میکروبی و شیمیایی از عواملی است که باید توسط متخصص گیاه‎شناس انجام گیرد که در غیر اینصورت تبعات ناشی از آن جبران‎ناپذیر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در استان که عطاری‎های زیادی اقدام به فروش گیاهان دارویی می‎کنند باید نظارت دقیقی بر عملکرد آنها صورت پذیرد تا استفاده از این گیاهان موجب ارتقای سلامت افراد شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان ابراز داشت: اخیرا یک ستاد پژوهشکده گیاهان دارویی در مرکز کشور با هماهنگی پژوهشکده گیاهان دارویی تشکیل شده و استان‎هایی که در این زمینه شرکت می‌کنند به عضویت این ستاد درآمدند، از جمله استان گلستان در دومین جلسه این ستاد به خاطر دارا بودن گیاهان دارویی منحصر به فرد می‌تواند به قطب گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.
سلمان‎پور در خصوص دیگر مصوبات این ستاد عنوان کرد: ستاد گیاهان دارویی با استانی که در زمینه کشت و توسعه این گیاهان فعالیت داشته و حتی حاضر به فعالیت هستند قراردادی منعقد می‎کند که امیدواریم حمایت مسئولان استانی در این زمینه هم وجود داشته باشد و جهاد دانشگاهی نیز این آمادگی را دارد که برای ایجاد اشتغال فارغ‎التحصیلان وارد قرارداد شود.
وی تاکید کرد: اگر مسئولان در این زمینه حمایت‎های مالی و معنوی خویش را دریغ کنند شاهد ایجاد گروه‎های پژوهشی و مجتمع گیاهان دارویی و نهایتا احداث دهکده سلامت در استان گلستان خواهیم بود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان در خصوص فعالیت جهاد دانشگاهی در استان بیان داشت: جهاد دانشگاهی دارای پژوهشکده گیاهان دارویی است که در مهرماه سال 1377 آغاز به‎کار کرده است و در سال 1380 به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی مورد تصویب شورای گسترش دانشگاه‎های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.
انتهای پیام/غ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول