اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

اشعار مداحی‌ها متناسب با شأن امام حسین (ع) باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر لزوم استفاده از اشعار فاخر در نوحه‌سرایی‌های محرم تاکید کرد و گفت: اشعار باید متناسب با شأن و منزلت عظیم اهل بیت و واقعه بزرگ کربلا باشد.

اشعار مداحی‌ها متناسب با شأن امام حسین (ع) باشد

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: استمرار عزاداری‌های خودجوش و خالصانه مردمی با سبک سنتی تاثیرگذاری بسیار زیادی در مخاطبان دارد و باید در ترویج این روش عزاداری همت گماشت.

وی اظهار داشت: بعضی از بدعت‌های موجود در برخی از هیئت‌ها باعث شده که برای رسانه‌های دشمن سوژه تبلیغاتی مهیا شود و بارها علیه مسلمانان و شیعیان جوسازی می‌شود هر چقدر از علما، مداحان و سخنرانان مطلع و آگاه استفاده کنیم از بسط خرافه‌گری جلوگیری می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: وعاظ و مداحان در ایام عزاداری علاوه بر ذکر مصیبت باید فلسفه قیام امام حسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف بزرگ این قیام را به خوبی به مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مبلغان باید با توجه به ترفندهای دشمنان در عرصه‌های مختلف و با به‌کارگیری ابزارهای نوین و تکنولوژی، در مسیر نهادینه کردن فرهنگ عاشورا حرکت کنند.

وی تاکید کرد: فرمایشات کلیدی اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون فرهنگ ایستادگی و مقاومت، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و تبیین آن برای نسل جوان در برنامه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مورد توجه جدی قرار گیرد.

عزاداری با نماز تلاقی نداشته باشد

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران گفت: برنامه‌های عزاداری با اوقات نماز جماعت اول وقت به‌ویژه نماز ظهر عاشورا تلاقی نداشته باشد زیرا نماز ستون حماسه کربلا است و باید اساس عزاداری‌ها باشد.

وی افزود: تنها امری که می‌تواند دشمنان را ناکام کند، ترویج شایسته فرهنگ محرم در میان جامعه است، فرهنگ عاشورا آنقدر عمیق و گسترده است که اگر بخواهیم تمام زوایای آن را تشریح کنیم باید سال‌ها به کارهای پژوهشی بپردازیم تا بتوانیم درصدی از آن را به طور مناسب استخراج کنیم.

ابراهیمی شرط حرکت در مسیر امام حسین (ع) را اخلاص برشمرد و افزود: اخلاص بدان معنا است که انسان تنها برای رضای خداوند و سیدالشهداء کار کند و کسانی هم که در این زمینه توفیقاتی کسب کردند به برکت این اخلاص آن‌ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه گفت: دشمن در برهه‌های مختلف تاریخ سعی کرد تا این قیام را به دست فراموشی بسپارد و با ترفندهای گوناگون آن را در هیاهوی تاریخ گم نماید ولی فداکاری و خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تمامی توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی باعث ترس دشمنان شده و توانسته این کشور را از گردنه‌های سخت و پیچیده روزگار به سلامت عبور دهد، افزود: حضرت امام خمینی (ره) عنوان این ماه را پیروزی خون بر شمشیر قرار دادند و این مسئله تاثیر فراوانی در پویایی نهضت اسلامی مردم ایران داشت.

ابراهیمی تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز عاشورا یک حادثه تاریخی صرف نیست، بلکه عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دایمی برای امت اسلام بود.

این مسئول فرهنگی مازندران افزود: برجسته‌سازی نقش عاشورا در تحکیم و ارتقای امر به معروف و نهی از منکر در قابلیت‌های مختلف برنامه‌سازی، تاکید برنماز به عنوان یکی از اهداف قیام امام حسین(ع)، معرفی جایگاه جوانان در قیام عاشورا، معرفی ابعاد بیدارگرایانه قیام امام حسین (ع) به عنوان الهام‌بخش اصلی قیام ملت‌های منطقه و درس گرفتن از قیام امام حسین(ع) در شرایط دشوار همچون تحریم و محاصره اقتصادی باید در محرم امسال مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2296/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول