اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان:

رایگانی هزینه خدمات مساجد و حسینیه‌ها سبب اسراف نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به رایگان بودن هزینه آب و برق و گاز مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد و گفت: این امر نباید باعث اسراف و زیاده‌روی در مصرف شود.

رایگانی هزینه خدمات مساجد و حسینیه‌ها سبب اسراف نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی صبح امروز در جمع امام جماعات و مسئولان هیئت امناء مساجد، با بیان اینکه هیئت امنا باید مساجد را با کمک‌های مردمی و به طور مستقل اداره کنند و نباید مساجد را به بودجه و اعتبارات دولتی وابسته کنیم، افزود: همین امر وظیفه و مسئولیت هیئت امنا را بسیار سنگین می‌کند.

وی گفت: نظم و انضباط و نظافت مساجد یکی دیگر از وظایف مهم هیئت امنا است که می‌تواند نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه 25 دستگاه با امورات مساجد درگیر و در ارتباط هستند، اظهار داشت: روشن نیست خدمتگزار مساجد کدام دستگاه است و هر نهاد وظیفه‌ای را بر عهده دارد که این پراکندگی نشان از مظلومیت مساجد است.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف وظیفه‌ای که در قبال مساجد دارد انتخاب هیئت امنا و صدور احکام ایشان است که البته طبق دستورالعمل جدید، هیئت امنا را امام جماعت پیشنهاد می‌کند و پس از بررسی و تأیید صلاحیت ایشان در کمیسیون تأیید صلاحیت، احکام این افراد صادر می‌شود.

صالحی در پایان سخنانش به رایگان بودن هزینه آب و برق و گاز مساجد و حسینیه‌های شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: این امر نباید باعث اسراف و زیاده‌روی در مصرف شود.

انتهای پیام/89004/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول