اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

سایت‌های همسریابی باید ساماندهی شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: سایت‌های همسریابی در کشور باید ساماندهی شوند و زیر نظر سمن‌ها «سازمان‌های مردم نهاد» به طور قانونی فعالیت کنند.

سایت‌های همسریابی باید ساماندهی شوند

غلامرضا کمانه امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: سایت‌های همسریابی و  آشنایی برای ازدواج به طور غیرقانونی و بدون مجوزهای لازم در کشور مشغول فعالیت هستند و دولت باید آن‌ها‌ را ساماندهی کند.

وی با اشاره به جمعیت جوان کشور افزود: 34 درصد از  جمعیت کشور را نسل جوان 15 تا 30 تشکیل می‌دهند که نیازمند توجه و حمایت دولت هستند. 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: داشتن شغل و مسکن مهم‌ترین دغدغه یک جوان برای ازدواج و تشکیل خانواده است که دولت و دستگاه‌های مسئول در تلاش هستند این نیازها را برطرف کنند.

کمانه به فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: طرح مسکن مهر در استان فارس روند رو به جلویی داشته و تا حدودی در حل مشکل مسکن جوانان موفق بوده است.

وی اضافه کرد: مسکن مهر باید به نقطه‌ای برسد که هر زوجی بدون مسکن و سرپناه بتواند در کمترین زمان ممکن صاحب‌خانه شود.

این مسئول اشتغال را مهم‌ترین نیاز اولیه یک جوان برای ازدواج دانست و بیان کرد: رشته‌های دانشگاهی را باید متناسب با نیاز بازار کار گسترش دهیم تا جوان دیپلمه بیکار به لیسانس بیکار تبدیل نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها باید همگام با نیازهای صنعت و بازار کار آموزش‌های مورد نظر را در اختیار جوانان قرار دهند تا با فراگیری آموزش‌های کاربردی به سرعت وارد بازار کار شوند.

کمانه خاطرنشان کرد: برای ترغیب جوانان و خانواده‌ها به ازدواج آسان و پایدار باید شبکه فعالان ازدواج را در این استان گسترش دهیم.

وی ابراز داشت: یک جوان باید با پیروی از سنت خدا و پیامبر و فراگیری آموزه‌های دینی با مسئله ازدواج در زندگی خود برخورد و اقدام به تشکیل خانواده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مسئولان ادارات دولتی و با ریاست استاندار در استانداری برگزار می‌شود و این اداره به عنوان متولی امور جوانان پی‌گیر خواسته‌ها و مطالبات جوانان است.

انتهای پیام/2448/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول