اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حفر 57 حلقه چاه جذبی

‌مشکل آبگرفتگی جنوب تهران رفع شد

خبرگزاری فارس: مشکل آبگرفتگی در سطح محدوده این منطقه در مواقع بارندگی با حفر 57 حلقه چاه جذبی و دیگر اقدامات پیشگیرانه،‌ رفع شد.

‌مشکل آبگرفتگی جنوب تهران رفع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حوزه امور شهری و فضای سبز جنوب تهران علاوه بر حفر چاه جذبی جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی نسبت به احداث سه حوضچه رسوب‌گیر، احداث یک هزار و 750 مترمربع کانال و لوله‌گذاری در مسیر شرق به غرب باند کندرو بزرگراه امام رضا (ع) جهت هدایت آب‌های سطحی به کانال سرخه حصار اقدام کرده است.

لایروبی 23 حوضچه توسط اکیپ ماشین‌آلات به طور مستمر، ‌لایروبی و پاکسازی کانال‌های روباز و رو بسته، لایروبی و پاکسازی مسیل سرخه حصار به مساحت 9 هزار و 600 مترمربع و تخلیه لجن به مقدار 2 هزار و 250 تن و حمل آن توسط ماشین‌آلات و ‌لایروبی و پاکسازی مسیل سرخه حصار توسط اکیپ دستی از بلوار ابوذر تا پل دولت‌آباد به مساحت 54 هزار مترمربع از جمله اقدامات این حوزه در راستای لایروبی و بازسازی مسیر نهرها و جوی‌ها بوده است.

سید رحیم صفوی در این ارتباط اظهار داشت: حوزه امور شهری و فضای سبز منطقه همچنین نسبت به شناسایی نقاط آبگیر و حساس و پست‌بندی جهت استقرار نیروی کارگری در مواقع بارندگی و آمادگی لازم اعم از تجهیزات کامل فردی و ماشین‌آلات و امکانات از جمله پمپ آب و کف کش در نواحی هشت‌گانه به‌منظور پیش‌بینی‌های لازم مقابله با بارندگی اقدام کرده است.

شهردار منطقه 15 عنوان کرد: حوزه معاونت فنی و عمران منطقه نیز با شناسایی علل آبگرفتگی در سطح محدوده نظیر عدم شیب مناسب، عدم هدایت آب‌های سطحی و ... نسبت به اجرای اقداماتی نظیر 19 هزار و 500 مترطول جدول، 25 هزار و 900 مترمربع آسفالت،‌ یک هزار و935 مترطول لوله‌گذاری در زمینه بهسازی و اصلاح شیب نهر و اتصال نهر به کانال اقدام کرده است.

‌با اجرای اقدامات یاد شده،‌ در بارندگی روزهای اخیر، ‌منطقه با هیچ مشکلی در این راستا مواجه نشد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول