اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین:

روان شدن آب‌های بالای اتوبان علت 25 درصد از آبگرفتگی قزوین است

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: 25 درصد از آبگرفتگی در شهر قزوین در پی روان شدن آب‌های بالای اتوبان به وجود آمد.

روان شدن آب‌های بالای اتوبان علت 25 درصد از آبگرفتگی قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین عبدالعلی دربندی‌زاده، معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با بیان اینکه 25 درصد از آبگرفتگی در شهر قزوین در روزهای اخیر روان شدن آب‌های بالای اتوبان به داخل شهر بود، گفت: یکی از دلایل مهم آبگرفتگی حرکت آب بالای اتوبان خارج از مسیر بود که داخل شهرک‌های مینودر، کوثر و پونک موجب آبگرفتگی شهر شد.

وی با بیان اینکه قبل از فصل بارندگی باید اعتبارات لازم از طریق ستاد حوادث غیرمترقبه اختصاص پیدا می‌کرد تا بتوانیم آب‌های بالای اتوبان را هدایت کنیم، افزود: عدم تحقق بودجه موجب شده است در هنگام بارندگی شدید معضلات آبگرفتگی شدید در شهر به وجود بیاید.

وی حرکت گل و لای و زباله‌های ساختمانی را موجب کند شدن رفع آبگرفتگی دانست و بیان کرد: زیرساخت‌های شهر قزوین ظرفیت هدایت آب‌های سطحی داخل شهر را دارد، نه اینکه بتواند پاسخگوی آب‌های بالی اتوبان باشد.

دربندی‌زاده بیان کرد: دریچه‌های آب و فاضلاب ظرفیت این میزان آبگرفتگی را ندارد و کشش انتقال آب معمولی را دارد.

معاون شهردار با تصریح اینکه قبل از بارندگی‌ها به طور کامل لایروبی‌های انهار انجام شده بود، افزود: هم‌اکنون تصمیم گرفته شده است به صورت مقطعی سدهای خاکی برای هدایت آب‌های بالای اتوبان احداث شود که این اقدام آغاز شده و طی 10 روز اجرایی خواهد شد.

این مقام مسوول افزود: با احداث سدهای خاکی در بارندگی بعد در این میزان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی افزود: در بارندگی اخیر رفع آبگرفتگی در زیرگذرهای کورانه، بویین زهرا، اردبیلک، هفت سنگان و برخی دیگر از مسیرها جزو وظایف مدیریت شهری نبود اما نیروهای مدیریت شهری اقدامات لازم را انجام دادند.

انتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول