اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رباط کریم:‌

رباط کریم امسال مشکل آبگرفتگی معابر ندارد

خبرگزاری فارس: شهردار رباط کریم گفت: با اقدامات ضربتی انجام شده مبنی بر اصلاح، بازسازی و ترمیم تمامی کانال‌های آب سطحی و زیر سطحی در این شهرستان، امسال در فصل‌ بارش‌ها مشکلی آبگرفتگی معابر را نخواهیم داشت.

رباط کریم امسال مشکل آبگرفتگی معابر ندارد

منوچهر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: اگر چه در سال‌های اخیر شاهد کاهش بارش‌ها در کشور به ویژه برف بودیم، اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خسارات احتمالی ناشی از باران و برف شدید را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در رباط کریم مبنی بر اینکه طی سال‌های گذشته پس از هر بارش باران و یا برفی شاهد آبگرفتگی جوی‌ها و کانال‌های این شهرستان بودیم و این امر مشکلات بسیاری را برای مردم پدید می‌آورد، آیا برای جلوگیری از این خسارت‌ها تمهیداتی اندیشیده شده است، به ارائه آمارهایی از اقدامات شهرداری رباط کریم در این حوزه پرداخت.

رضایی اظهار داشت: هفته‌های آخر فصل تابستان ستادی در معاونت خدمات شهری شهرداری رباط کریم تشکیل شد و این امر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

*ترمیم و بازسازی تمامی کانال‌های آب در رباط کریم

وی ادامه داد: در این جلسات مقرر شد که با اجرای طرحی ضربتی و پیش از فرا رسیدن فصل سرما و بارش‌ها، تمامی کانال‌ها و جوی‌های سطحی و زیرسطحی شهرستان لایروبی، اصلاح و بهسازی شوند.

شهردار رباط کریم تصریح کرد: این اقدام در مدت زمان مقرر انجام شد و در حال حاضر تمام کانال‌ها و مجاری انتقال آب‌های سطحی در این شهرستان ترمیم و بازسازی شده است.

رضایی تاکید کرد: بنابراین امسال با مشکل آبگرفتگی معابر روبه‌رو نخواهیم بود، چرا که کانال‌های انتقال آب سطحی و زیر سطحی به طور کامل لایروبی شده‌اند.

وی خاطرنشان گرد: البته ممکن است در برخی معابر به دلیل بی‌توجهی شهروندان و رها کردن زباله در مسیر انتقال آب، با آبگرفتگی‌های مقطعی روبه‌رو شویم که به طور قطع حجم این مشکل بسیار اندک بوده و بلافاصله پس از اطلاع ماموران شهرداری، گرفتگی کانال‌ها برطرف خواهد شد.

*آماده‌باش ماموران شهرداری رباط کریم برای بارش برف و باران

شهردار رباط کریم افزود: از سوی دیگر براساس طرح ستاد بحران شهرداری رباط کریم، امسال در زمان بارش باران و برف، ماموران شهرداری به طور کامل در حالت آماده‌باش بوده و در صورت اطلاع از مشکلات بلافاصله و در کمترین زمان به محل اعزام خواهند شد.

رضایی در پایان گفت: البته انتظار ما این است که مردم نیز ما را همراهی کرده و از اقداماتی که منجر به مسدود شدن کانال‌ها و مسیرهای انتقال آب می‌شود،‌ مانند رها کردن زباله در جوی‌ها و کانال‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول