اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامزد مستقل انتخابات مجلس در بجنورد:

نمایندگان حق تحقیق و تفحص از قوا را داشته باشند

خبرگزاری فارس: حقوقدان نامزد مستقل نهمین انتخابات مجلس در بجنورد تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید حق تحقیق و تفحص از قوای مجریه و قضائیه را در هر مرحله‌ای داشته باشند.

نمایندگان حق تحقیق و تفحص از قوا را داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شرف علی‌نیا عصر امروز در جمع هواداران خراسان شمالی اصلاح قوانین غیر کارا را ضروری عنوان کرد و گفت: نظارت قانونی از طریق حق تحقیق و تفحص از قوه مجریه و قضائیه باید به مرحله اجرا درآمده تا نمایندگان به وظایفی که به آنان سپرده شده را ایفا کنند.

وی اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: زمینه‌های اجرای تمامی بندهای قانون اساسی باید توسط مجلس فراهم شود.

علی‌نیا با اشاره به دغدغه‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: باید برای رفع این مشکلات اجتماعی نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت در صدد رفع آن برآیند.

وی عدالت در توزیع منابع ملی را در تمام مناطق برشمرد و گفت: سهم هر استان و شهرستان با توجه به شاخص‌های توسعه اختصاص یابد.

حقوقدان نامزد مستقل نهمین انتخابات مجلس در بجنورد با اشاره به شناخت نیازهای اساسی و تشخیص آن توسط نمایندگان واقعی مجلس را برشمرد و افزود: باید براساس این نیازها برنامه ریزی‌های صحیح به عمل آمده تا نظام اسلامی بیش از پیش توسعه یابد.

وی با اشاره به نیاز مجلس به حقوق‌دانان تصریح کرد: بر همین اساس مردم باید نمایندگانی را به مجلس بفرستند که علاوه بر تعهد و تخصص کارآمد بوده و با اشرافیتی که به قوانین دارد از حقوق مردم دفاع کنند.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: اساس انتخابات پیش رو حضور مردمی در پای صندوق‌های رای بوده تا بار دیگر وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی به اثبات برسانند.

وی تصریح کرد: تمام دنیا چشم به انتخابات نظام اسلامی دوخته‌اند و قطعاً حضور آحاد مردم در این انتخابات به مثابه تیری بر قلب دشمنان است.

شرف علی‌نیا به سال 48 در یکی از روستاهای توابع بجنورد در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود.

وی همچنین در اجرای وظیفه خطیر حراست از مرزهای میهن اسلامی بر اثر درگیری به 25 درصد جانبازی مفتخر شد.

علی‌نیا دارای دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته حقوق خصوصی بوده و هم اکنون به عنوان استاد رشته حقوق دانشگاه‌های بجنورد و وکیل پایه دادگستری فعالیت دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول