اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شجاعی کیاسری:

تحقیق و تفحص از استانداری مازندران رسمیت ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: تحقیق و تفحص از استانداری مازندران رسمیت ندارد.

تحقیق و تفحص از استانداری مازندران رسمیت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید رمضان شجاعی یکشنبه شب در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران اظهار داشت: در برگزاری این نشست‌ها با اصحاب رسانه باید جانب احتیاط را رعایت کرد

وی تصریح کرد:  انتظار این است که رسانه‌ها در اینگونه محافل صریح‌ترین پرسش‌ها را با مدیران و مسئولان مطرح کنند و نوعی فرهنگ‌سازی نیز شکل بگیرد که مسئولان نیز در اینگونه محافل پاسخگو باشند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه تاکید کرد: رسانه‌ها نیز  وظیفه سنگینی را در اطلاع رسانی برعهده دارند.

شجاعی در پاسخ خبرنگاری که گفته بود چه مقدار از ظرفیت نخبگان در استان برای پیشبرد اهداف کشور و استان بهره‌گیری می‌کنید، بیان داشت: هم اکنون در حال اجرای ساز و کاری هستیم که هر نماینده از چند مشاور قانونی بهر‌ه‌برداری کند، ولی در مجموع با بیشتر اقشار نشست‌های متعددی را برقرار می‌کنیم.

وی با اشاره به نشستی که با دهیاری‌ها و شوراها داشت گفت: از شوراها و دهیاری‌ها برای اصلاح قوانین موجود درخواست داشتم که مشکلات و موانع را بیان تا اقدامات قانونی برای رفع آن انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع مشغله‌های متعددی ملی که در حال حاضر پذیرفته اشاره کرد و گفت: در این دوره از مجلس مسئولیت و دغدغه‌های ملی اینجانب نسبت به دور قبل افزایش یافت.

این مسئول به تشکیل فراکسیون رهروان ولایت در مجلس اشاره کرد و یادآور شد: سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت به اینجانب واگذار شد.

وی به موضوع نظارت بر صدا و سیما اشاره کرد و بیان داشت: با عضویت بر نظارت بر صدا و سیما مسئولیت و دغدغه‌هایی نیز در این بخش دارم.

عضو نظارت بر عملکرد صدا و سیما در ادامه با اعلام اینکه تغییراتی در افراد ناظر بر صدا و سیما از جانب دولت ایجاد شد، گفت: مشایی و مظفر از جانب دولت از این سمت تودیع و جوانفکر و بقایی به عنوان نماینده دولت ناظر بر عملکرد صدا و  سیما معرفی شدند.

وی ابراز داشت: قوه قضاییه نیز رئیسی و جواد لاریجانی را به عنوان نماینده ناظر بر علمکرد صدا و سیما از این قوه معرفی کرد.

عضو نظارت بر عملکرد  صدا و سیما خاطرنشان کرد: در حال حاضر بررسی نحوه مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار  این اعضا قرار دارد.

این مسئول با اشاره به عضویتش در شورای عالی حل اختلاف شهرداران اشاره کرد و گفت: جلسات این شورا هر یک ماه یک بار  برگزار می‌شود.

شجاعی از عضویتش در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: رئیس مجلس سه نفر از نمایندگان را برای عضویت در این ستاد معرفی کرد که بنده نیز به عنوان یکی از این سه نفر انتخاب شدم.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات در سطح ملی باعث شد تا کمتر در دسترس رسانه‌ها باشم ولی سعی می‌کنم حضور فیریکی در رسانه‌های استان داشته باشم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تلاش هستم با برنامه‌ریزی منسجم روان حضور در ملاقات‌های مرکز استان را ادامه دهم.

این مسئول به موضوع حضورش در کمیسیون شوراها اشاره کرد و گفت: علاقه‌مند به حضور در کمیسیون شوراها نبودم، ولی با توجه به انتخابات شوراها و دغدغه‌ای که در این مورد داشتم نسبت به ساماندهی برخی قوانین شوراها عضویت در این کمسیون را پذیرفتم.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم کارنامه قابل قبولی نداشت و این کمیسیون در مجلس نهم ترکیبی جدید یافت.

شجاعی مهم‌ترین دغدغه برای حضورش در کمیسیون شوراها را پیگیری بیمه اعضای شوراها، اصلاح ضمانت اجرایی مصوبات شوراها و اصلاح کلی قانون شوراها عنوان کرد.

عضو خانه ملت در مورد مسائل مطرح شده در مورد ساماندهی اشتغال در مازندران گفت: تعریفی که دولت از اشتغال دارد و تعریف مطرح شده در جامعه و محافل عمومی متفاوت است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت اعطای وام کم بازده برای ساماندهی اشتغال را به حساب ساماندهی بیکاری آورد، ولی چیزی که در حال حاضر مطرح است بیکاری فارغ التحصیلان است که بیشترین گلایه‌ای است که مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اشتغالی که فضای کسب و کار استان را اصلاح کند وجود ندارد.

این مسئول درباره مسئله تحقیق و تفحص از استانداری مازندران که توسط چند نفر از نمایندگان مجلس در مازندران مطرح شد، افزود: بنده عضو تحقیق و تفحص مجلس بودم. تاکنون تحقیق و تفحصی که در مجلس منجر به اجرا شده باشد وجود ندارد.

شجاعی با اشاره به تحقیق و تفحصی که در مجلس در مورد تربیت بدنی مطرح شد، گفت: تحقیق و تفحص از تربیت بدنی حدود 9 ماه از وقت مجلس را گرفت و اسناد و مدارکی نیز در این مورد زیر و رو شد و تنها به ارائه چند برگ گزارش خاتمه یافت و نتیجه‌گیری این تحقیق و تفحص تنها تذکر به مسئول وقت بود.

وی اضافه کرد: برای مطرح کردن تحقیق و تفحص نیاز به 15 نماینده داریم این در حالی است که نمایندگان مازندران تنها 11 نفر هستند و هیچ نماینده از سایر استان‌ها وقتش را برای پیگیری امور مازندران اختصاص نمی‌دهد.

این مسئول با اشاره به بی‌نتیجه خواندن مسائل مطرح شده در مورد تحقیق و تفحص از استانداری مازندران تاکید کرد: بحث تحقیق و تفحص از استانداری مازندران به نتیجه نمی‌‌‌‌رسد و این موضوع اصلا رسمیت ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطرح کردن طرح تحقیق و تفحص از استانداری مازندران فقط جنگ رسانه‌ای است که نمایندگان مجلس برای دریافت امتیاز  از استاندار مازندران مطرح کردند.

وی تصریح کرد: برخی از مطرح‌کنندگان تحقیق و تفحص به دنبال تغییر فرماندار و یا بخشدار هستند و یا به دنبال دریافت امتیازات دیگر از استاندار هستند.

شجاعی در پاسخ به سئوالی که آیا از عملکرد استاندار مازندران رضایت دارید گفت: بنده از عملکرد استاندار مازندران رضایت ندارم، ولی راهش بیان کردن مسئله تحقیق و تفحص از استاندار مازندران نیست.

این مسئول با انتقاد از نحوه عملکرد مدیران مازندران تاکید کرد: مدیران استان مازندران یک دست نیستند و مدیران استان واقعا ضعف دارند. همچنین مدیران مازندران در حد و اندازه‌های استان مازندران نیستند.

شجاعی در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد دخالتش در انتصاب‌های استان یادآور شد: در انتخاب هیچ مدیر شهرستانی دخالت نداشتم، ولی در مورد انتصاب مدیران استانی در برخی موارد ورود پیدا کردم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در باره جلسه‌ای که رئیس مجلس با مجمع نمایندگان مازندران با حضور استاندار مازندران در مجموعه نفت محمود آباد برگزار شد افزود: این جلسه برای تغییر کاربری اراضی شمال برگزار شد، ولی اظهار نظرهای متفاوتی نسبت به برگزاری این جلسات در  محافل رسانه‌ای مطرح شد.

وی ابراز داشت: شخصا در این جلسه حضور نداشتم ولی اطلاعاتی که در مورد این جلسه در اختیار دارم این است که این جلسه صرفا برای توسعه استان برگزار شد و بحث جلوگیری از کاربری اراضی کشاروزی مهم‌ترین مبحث این جلسه بود.

شجاعی به موضوع برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در کشور ما اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده سطح کمی و کیفی اجلاس بسیار مناسب بود.

این مسئول اضافه کرد: بسیاری از کشورهای شرکت کننده در اجلاس مواضع مشترکی با کشورمان داشتند.

وی به مواضع اسراییل و آمریکا در مورد اجلاس نم اشاره کرد و گفت: عصبانیت اسراییل و آمریکا نسبت به برگزاری اجلاس نم نشان می‌دهد که اجلاس طبق خواسته‌ای کشور ما پیش رفت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال مطرح شده در مورد پالایشگاه مازندران که آیا ایجاد این پالایشگاه می‌تواند برای توسعه استان مناسب باشد، ادامه داد: ایجاد پالایشگاه خصوصی نخستین بار در مازندران مطرح شد و در صورت فراهم شدن ساز و کار اجرایی این پالایشگاه فعالیت‌های اقتصادی مازندران توسعه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: ایجاد پالایشگاه تهدیدی برای استان مازندران نیست، ولی فراموش کردن کشاورزی تهدید جدی برای استان مازندران است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سطح زیر کشت مازندران در حال کاهش است و گردشگری مازندران از ساماندهی مناسبی برخوردار نیست.

این مسئول نداشتن منطقه تجاری آزاد را مهم‌ترین دغدغه برای مازندران عنوان کرد و اذعان داشت: بندر امیرآباد قطب اقتصادی مازندران است، ولی ساز و کارهای مناسب اقتصادی ندارد.

شجاعی متذکر شد: برای بهره‌برداری مناسب از بندر و ظرفیت‌‌های آن نیاز داریم که زیرساخت‌های اساسی استان از جمله جاده‌های ترانزیتی، راه آهن و ساحل نیز اصلاح شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت کشاورزی مازندران به خوبی استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول