اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-226

زنگنه: نامزدها شعارهای تو خالی ندهند / دانشگاهیان 12 اسفند حماسه خلق می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دانشگاهیان در 12 اسفند حماسه خلق می‌کنند، گفت: نمایندگان بر اساس اصل 76 قانون اساسی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارند و فعالیت آنها مخصوص به شهر خاصی نیست.

زنگنه: نامزدها شعارهای تو خالی ندهند / دانشگاهیان 12 اسفند حماسه خلق می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پیمان زنگنه در راستای سلسله نشست‌های سرپرستی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه انتخابات پرداخت.

زنگنه اظهار داشت: با توجه به سابقه درخشان ایران برگزاری 30 انتخابات نشان داده که مردم ایران در این راستا مشارکت خوبی دارند.

وی تصریح کرد: حضور در انتخابات تأثیرات مثبتی را عاید نظام می‌کند که از جمله آن می‌توان به خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های دشمنان اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: نامزدها باید به تفکر امام  و رهبری و اصل قانون اساسی توجه داشته و در چارچوب نظام حرکت کنند.

زنگنه بیان کرد: نامزدها باید تخصص داشته و نسبت به مسائل بین‌المللی شناخت کافی داشته باشند و با شناخت بسیاری از خلأهای موجود را حل کنند.

وی گفت: نامزدها متعلق به یک شهر خاصی نیستند و در اصل آنها نماینده کل ملت هستند و در این راستا باید از ظرفیت‌های قانونی خود آگاهی داشته باشند چون بنا بر اصل 76 قانون اساسی آنها حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: نامزدها باید در مسیری حرکت کنند که رهبری به آنها دستور داده است و اخلاق انتخاباتی را حتی اگر یک مورد باشد به خاطر آن امنیت ملی کشور را فدای منافع شخصی خود نکنند.

زنگنه بیان کرد: اگر در این انتخابات کسی به مجلس راه نیافت هرگز بازنده به حساب نمی‌آید و بیشتر از هر چیزی حضور و رقابت سالم آنها در میدان مهم است.

وی گفت: با توجه به بیداری اسلامی که اکنون در کشورهای منطقه صورت گرفته و تاثیر یافته از انقلاب ایران است، باید نامزدهایی وارد مجلس شوند که معتقد به روند اسلامی باشند و تا جایی که لازم است قوانین لازم را انجام دهند و به کشورهای مورد نظر از لحاظ مادی و معنوی کمک کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: بعد از جریانات فتنه 88 دشمن امیدوار شد که باز هم می‌تواند جریاناتی را ایجاد کرده و در فضای مجازی تبلیغات کند و از مردم می‌خواهد که در انتخابات شرکت نکنند.

زنگنه تصریح کرد: البته مردم غیور ایران زمین نشان داده‌اند که که روح بیگانه‌ستیزی دارند و هر چه‌قدر آنها تبلیغات انجام دهند مردم ایران حساس‌تر می‌شوند و این چیزی است که تا به حال غربی‌ها درک نکرده‌اند و مردم ایران با حضور خود در انتخابات زمینه‌های یأس آنان را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در انتخابات گفت: دانشجویان فعالیت‌‌های خوبی دارند و و نقش آنها در عرصه انتخابات علاقه‌مندی آنها را به رشد و توسعه نظام نشان می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: دانشجویان بیش از هر قشر دیگری این شرایط خاص را درک کرده و نمی‌خواهند کشورشان به دست بیگانگان بیفتد.

زنگنه اظهار داشت: نامزدها شعارهای تو خالی ندهند و در حد توان خود قول بدهند زیرا مردم فهمیده‌تر از آن هستند و با روشنگری غلوهای آنان را تشخیص می‌دهند.

وی تصریح کرد: آسیب‌پذیری انتخابات ایران، اختلاف کاندیداها است که منافع خود را به منافع ملت ترجیح می‌دهند و اگر کسی رأی نیاورد همه را به پای سیستم می‌گذارد که امید است با مدیریت مناسب این مسائل پیش نخواهد آمد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: تمام نامزدها این سخن رهبری که می‌فرمایند «کسانی که فتنه‌انگیزی می‌کنند، مواظب باشند تا بلایی که بر سر فتنه‌گران 88 آمد بر سر آنان نیاید» را باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول