اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش البرز مطرح کرد

240 هزار تومان پاداش برای آموزش خواندن و نوشتن به بیسوادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش ‌البرز با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی در این شهرستان گفت: به افراد بی‌سواد آموزش خواندن و نوشتن بدهید و در قبال این آموزش مبلغ 240 هزار تومان پاداش بگیرید.

240 هزار تومان پاداش برای آموزش خواندن و نوشتن به بیسوادان

محمدحسین تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش شهرستان البرز در زمینه سوادآموزی، از اجرای طرح سواد‌آموزی میان بی‌سوادان 10 تا 50 سال در شهرستان البرز خبر داد و اظهار کرد: در این طرح از مردم این شهرستان خواسته‌ایم که به افراد بی‌سوادی که می‌شناسند آموزش خواندن و نوشتن دهند و در قبال این آموزش مبلغ 240 هزار تومان پاداش بگیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز ابراز کرد: با اجرای این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی، افراد می‌توانند به پدر، مادر یا نزدیکان خود خواندن و نوشتن بیاموزند و آمار بی‌سوادان را که در مناطق شهری بسیار کم است، تقلیل بخشند.

تقوی با بیان اینکه فرد آموزش‌دهنده باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشد، عنوان کرد: شرط تعلق پاداش 240 هزار تومانی به این افراد، قبولی نفرات آموزش‌دیده در آزمون تعیین سطح سواد است.

وی مدت و فرصت دوره آموزشی را سه ماه اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر پاداش فرد آموزش‌دهنده، چنانچه فرد بی‌سوادی در آموزش سه ماهه خود بتواند خواندن و نوشتن را بیاموزد، از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تقدیر خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز اذعان کرد: بلافاصله پس از عقد قرارداد میان مربی آموزشی و سازمان آموزش و پرورش برای آغار دوره آموزشی فرد یا افراد بی‌سواد، تمام امکانات آموزشی از قبیل کتاب و لوازم آموزشی دیگر در اختیار فرد آموزش‌دهنده قرار می‌گیرد.

تقوی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش تاکنون عملکرد مناسبی در شناسایی بی‌سوادان داشته است، اظهار کرد: بنا به صدور بخشنامه از استانداری قزوین، شناسایی کامل بی‌سوادان شهرستان نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق است.

وی با اشاره به آمار افراد بی‌سواد در شهرستان البرز عنوان کرد: 307 نفر از افراد زیر پوشش بهزیستی بی‌سواد هستند و شناسایی کامل بی‌سوادان شهرستان نیاز به بسیج همگانی مردم و مسئولان دارد تا ظرف مدت کوتاهی تمامی افراد بی‌سواد شناسایی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز تأکید کرد: خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی این شهرستان در اولویت سوادآموزی قرار دارند و در صورت کسب توانایی خواندن و نوشتن مبلغ 100 هزار تومان از سوی مدیر کل بهزیستی استان قزوین پاداش دریافت خواهند کرد.

تقوی در خاتمه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان البرز در سال تحصیلی گذشته برنامه‌های بسیاری از جمله اردوهای راهیان نور، جهاد سازندگی و اردوی مشهد، مسابقات قرآنی و فرهنگی داشته است.

وی افزود: ایجاد مدارس تخصصی آموزش قرآن، شکل‌گیری پایگاه‌های ورزشی در تابستان سال جاری و برگزاری جشن‌ها و مراسمات گوناگون در مدارس و سطح شهرستان البرز از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول