اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه خبر داد

رضایت 71 درصدی مردم از شوراهای حل‌اختلاف استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: حل و فصل دعاوی و انگیزه خدمت به مردم از اصلی‌ترین دلایل حضور اعضای شوراهای حل اختلاف استان است.

رضایت 71 درصدی مردم از شوراهای حل‌اختلاف استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی مظفری‌ در نشست با اعضا و سرپرستان شوراهای حل‌اختلاف استان کرمانشاه که در مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد:  قوانین حاکم بر شوراهای حل‌‌اختلاف دارای نقص‌هایی است که نیاز به توجه و رسیدگی دارد چراکه اگر دادگستری استان بر‌اساس این قوانین عمل کند بسیاری از افرادی که حضورشان در شوراهای حل‌اختلاف مفید است و باعث حل بسیاری از مشکلات جامعه هستند را از دست خواهد داد.

مظفری با انتقاد از برخی قوانین حاکم بر این شوراها‌ی حل‌اختلاف گفت: باید قانون‌گذار هنگام قانون‌گذاری از نظر افراد کارشناس استفاده کند و در این راستا از افراط و تفریط جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی شوراهای حل‌اختلاف برگرفته از دستورات دینی و ریشه در آیات قرآنی دارد، گفت: همچنین شوراهای حل‌اختلاف در نهان و درون انسان مبنای عقلی و فطری دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شوراهای حل‌اختلاف یک دستور مستمر شده در دین اسلام است.

مظفری با اشاره به اینکه مردم استان کرمانشاه استقبال خوبی از شوراهای حل‌اختلاف داشته‌اند، تصریح کرد: 71 درصد از مردم استان از عملکرد شوراهای حل‌اختلاف رضایت دارند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: انسان‌های خدوم و شریفی در مجموعه شورای حل‌اختلاف مشغول فعالیت هستند، لذا باید از لحاظ ساز و کار اداری این نیروهای خدمتگزار ساماندهی شوند.

وی حضور نیروهای شایسته و متدین را در شوراهای حل‌اختلاف استان کرمانشاه از امتیازاتی برشمرد که این شورا در استان از آن برخوردار است.

مظفری با اشاره به پذیرفته شدن 80 نفر از نیروی انسانی استان کرمانشاه در آزمون قضاوت، تصریح کرد: این نشان از اهمیت حضور مردم در امر قضاوت و حل اختلافات است.

وی در ادامه با تاکید بر ساماندهی شوراهای حل‌‌اختلاف و قوانین حاکم بر این شوراها‌ اظهار کرد: عدم وجود قاضی مستقل در شوراهای حل‌اختلاف از مشکلاتی است که شوراها درگیر هستند زیرا فاصله شوراهای حل‌اختلاف و قضات از هم بسیار اندک است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه خصیصه حاکم بر شوراهای حل‌اختلاف استان کرمانشاه عدم گرایش سیاسی به احزاب مختلف است، گفت: حل و فصل دعاوی و انگیزه خدمت به مردم از اصلی‌ترین دلایل حضور اعضای شوراهای حل‌اختلاف استان است.

 انتهای پیام/2700/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول