اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین:

کودک‌آزاری به طبقه خاصی اختصاص ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری قزوین: کودک‌آزاری مسئله کشوری است که در بطن جامعه رسوخ کرده و به یک طبقه و مکان جغرافیایی خاصی اختصاص ندارد

کودک‌آزاری به طبقه خاصی اختصاص ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمال انصاری در همایش کشوری بررسی راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد‌، اظهار کرد: در اسلام تأکید زیادی بر اکرام کودکان شده است و ما در قبال کودکان و آینده‌سازان جامعه مسئولیت بزرگی داریم بنابراین باید با رفتار اسلامی زمینه‌های حفظ پاکی و رشد بالندگی کودکان را آماده کنیم.

وی افزود: کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین فرد در جامعه محسوب می‌شوند که با کم‌رنگ شدن نقش خانواده، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی، رشد نرخ بی‌سوادی و تداوم الگوهای منسوخ شده فرهنگی دچار مشکلاتی می‌شوند که آثار مخرب اجتماعی به دنبال دارد و ما باید برای رفع این مسائل راهکارهایی را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ‌برگزاری این همایش با استفاده از نقطه نظرات جامع کارشناسان و اساتید فرصتی است که به تبیین علمی، حقوقی و روانشناسی در مورد حقوق کودک پرداخته و راهکارهای مناسب برای ارتقای سلامت اجتماعی و امنیت کودکان در این استان به دست آورد.

انصاری اضافه کرد: با توجه به تغییر روحیات کودکان امروزی باید شرایط و قوانین را عوض کنیم گرچه در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته ولی کافی نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: کودک‌آزاری مسئله کشوری است که در بطن جامعه رسوخ کرده و به یک طبقه و مکان جغرافیایی خاصی اختصاص ندارد که شاهد کسب تجارب بی‌رحمانه‌ای توسط کودکان هستیم.

وی اضافه کرد: شرایط کنونی استان قزوین برای ارتقای سلامت اجتماعی و امنیت روحی کودکان مناسب نیست و با توجه به اینکه کودکان سرمایه‌های کشور هستند، باید از ابزارهای مختلف برای تربیت کودکان به نحو احسن استفاده کنیم.

انصاری در خاتمه از خانواده به عنوان محوری‌ترین نقش در زندگی کودکان یاد کرد و گفت: خانواده و افرادی که با کودکان در ارتباط‌ هستند باید مجهز به اطلاعات به روز در زمینه‌ی منابع دینی باشند.

انتهای پیام/77004/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول