اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ابرکوه:

عاشورا افسانه اساطیری نیست/ از تحریف در واقعه عاشورا جلوگیری شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه باید از افسانه‌ سازی‌های اساطیری در مورد واقعه عاشورا جلوگیری شود، از مردم خواست تا به تحریفات دامن نزنند.

عاشورا افسانه اساطیری نیست/ از تحریف در واقعه عاشورا جلوگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه با بیان اینکه باید از کارهایی که باعث وهن شیعه است، اجتناب کرد اظهار داشت: عاشورا افسانه اساطیری نیست که جنبه اسطوره‌ای داشته باشد و به قول استاد شهید مطهری «ما وظیفه داریم عاشورا را از چنگ افسانه سازها بیرون بیاوریم، نه اینکه به تحریف آن دامن بزنیم».

وی افزود: این قبیل کارها، آموزه‌های دینی ما را در برابر چشمان دوست و دشمن موهون جلوه می‌دهد و موجب می‌شود که کسانی مثل «ابن تیمیه»، پیشوای منحرف وهابی‌ها با کمال بی‌حیایی اصل حادثه عاشورا را انکار کنند و یزید را جزو عشره مبشره به حساب آورند.

خطیب جمعه ابرکوه بیان کرد: با توجه به اینکه امروز در جهان علم و فن‌آوری اطلاعات، به صورتی شگرف و سریع، مراسم و پیام‌ها به دورترین نقاط جهان می‌رسد، دشمنان با مخابره مراسم وهن‌آمیز در عزاداری‌ها تلاش می‌کنند که اعتبار مکتب شیعه را در اذهان جهان مخدوش کنند و خسارات جبران ناپذیری را با ندانم کاری معدودی ناآگاه و بی‌بصیرت بر عاشورا، درس‌ها و پیام‌های سازنده و عزت‌آفرین و رهایی‌بخش آن وارد کنند.

حسینی تأکید کرد: امروزه به لطف خدا و انفاس قدسی امام راحل که انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری یادگاری از آن رادمرد الهی هستند، فرهنگ عاشورا جای خود را در جهان باز کرده، سلفی‌های متحجر را به دست و پا انداخته است و مردم دنیا در صحنه بین‌المللی درک کرده‌اند که عاشورا یعنی کانون مبارزه با ظلم، فرهنگ مبارزه با بی‌عدالتی و قدرت‌های اهریمنی و شیطانی و اسلام مکتب مبارزه  با قدرت‌های استکباری و صاحبان زر و زور و تزویر است.

وی افزود: به برکت عاشورا، انقلاب اسلامی الگویی تمام عیار برای خیزش‌ها و بیداری اسلامی در جهان شده است و جوانان آرمان‌گرا و مسلمان و حق طلب ما، الگوی حرکت‌های رهایی‌طلب و آزادی‌خواه در جهان شده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: قدر محرم و عاشورا و عزاداری‌ها را بدانید و امام راحل (ره) به درستی فرمود که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

وی افزود: نگذارید حقایق عاشورا، دست‌خوش دستبرد تحریف قرار گیرد، عاشورا کفاره گناهان مردم نیست، امام حسین(ع) عزادارانش را شفاعت می‌کند اما عزادارانی که گناه سرلوحه عملی زندگیشان نباشد.

حسینی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به آغاز هفته بسیج اظهار داشت: باید هفته بسیج را با شادابی و طراوتی مضاعف و با پذیرش مسئولیت عظیم و جهانی، گرامی داشت و این جمله حکیمانه حضرت امام را همواره نصب‌العین خود قرار دهیم که «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد».

انتهای پیام/2464/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول