اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 5 روز

کارگاه‌ تشخیص میکروسکوپی مالاریا در کرمان برگزار ‌می‌شود

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی تشخیص میکروسکوپی مالاریا در کرمان به مدت پنج روز برگزار می‌شود. ‌

کارگاه‌ تشخیص میکروسکوپی مالاریا در کرمان برگزار ‌می‌شود

به گزارش خبرگزاری ‌فارس از کرمان، کارگاه آموزشی تشخیص میکروسکوپی مالاریا در کرمان به منظور بازآموزی و آموزش میکروسکوپیست‌های شاغل در‌ استان از صبح امروز آغاز به کار کرد.

روح‌الله زحمتکش‌ مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه برگزاری این کارگاه ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موارد ابتلا به مالاریا در‌ کرمان مربوط به جنوب استان است و گاهی مواردی به شکل وارده از کشورهای همسایه نیز تشخیص‌ و درمان می‌شوند.

وی روند بروز مالاریا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان را محدود به‌ موارد وارده از کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود: طی سال جاری هیچ‌گونه مورد بومی گزارش نشده است.

‌زحمتکش با بیان اینکه برنامه حذف مالاریا در چشم‌انداز 1404 دیده شده است، تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف ضرورت دارد، برنامه‌های مربوط به حذف بیماری از لحاظ کمی و کیفی تقویت شوند. 

وی روند کاهش ابتلا به مالاریا را مطلوب عنوان کرد و ‌گفت: به مرور تجربه افراد در تشخیص این بیماری کم می‌شود، لذا نیاز است که علم آنها در این حوزه به روز شده و راهکارهای تشخیص را با آنها در میان بگذاریم. 

به گزارش فارس، کارگاه آموزشی تشخیص میکروسکوپی مالاریا در کرمان به منظور بازآموزی و آموزش میکروسکوپیست‌های شاغل در سطح استان کرمان به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی جیرفت، رفسنجان و بم به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

در این کارگاه علاوه بر بیان موضوعات تئوریک، شرکت کننده‌ها با مراحل عملی آماده‌سازی و تشخیص لام‌های مربوط به مالاریا آشنا می‌شوند تا با به روز شدن اطلاعات، عملا فرآیند تشخیص میکروسکوپی را آموزش ببینند. 

انتهای پیام/80017/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول