اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9 اردیبهشت با حضور دکتر مصداقی‌نیا؛

نشست کشوری حذف مالاریا در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: پزشک هماهنگ‌کننده مالاریا در استان یزد از برگزاری نشست کشوری حذف مالاریا با حضور دکتر مصداقی‌نیا معاون بهداشتی وزیر بهداشت از 9 لغایت 10 اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

نشست کشوری حذف مالاریا در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان یزد، محمد شایق اظهار داشت: این نشست به مناسبت روز جهانی مالاریا با شعار «تخصص بهینه منابع در راستای تحقق حذف مالاریا» با حضور 100 نفر از کارشناسان و مدیران گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی هم‌چنین عنوان کرد: در روز دوم این نشست تخصصی همایشی به مناسبت روز جهانی مالاریا برگزار می‌شود.

پزشک هماهنگ‌کننده مالاریا استان یزد با بیان اینکه موارد مشاهده شده بیماری مالاریا در یزد بیش‌تر وارده بوده است، گفت: هم‌جواری استان یزد در کنار استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و گاهاّ سفر به کشور هند و بنگلادش و هم‌چنین حضور افاغنه و مهاجرین در یزد باعث شده تا بیماری مالاریا از سایر استان‌ها به این استان وارد شود و تاکنون هیچ مورد انتقالی نداشته است.

وی ادامه داد: از سال 1352 تاکنون هیچ مورد انتقال بیماری مالاریا از یزد نداشته‌ایم، .بیماری مالاریا یک بیماری عفونی بوده که از پشه ماده آنوفل انتقال پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این بیماری با گزیده شدن پشه بروز پیدا می‌کند، متذکر شد: تب، لرز، تعریق از جمله علائم این بیماری است.

شایق با اشاره به اینکه درمان بیماری مالاریا در درمانگاه نیکوپور شهرستان یزد به صورت رایگان صورت می‌پذیرد، افزود: افراد با مشاهده این علائم می‌توانند ظرف مدت 24 ساعت به مراکز بهداشتی درمانی نیکوپور شهرستان یزد مراجعه کرده و با تشخیص زودرس، بیماریشان را درمان کنند.

فوکال پاینت برنامه حذف مالاریای استان یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 مورد مالاریا در استان یزد شناسایی شده که همه از نوع وارده بودند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول