اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گامی دیگر در زمینه ارتقاء شاخص‌های سلامت برداشته شد

کاهش 53 درصدی کانون‌های فعال مالاریا در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت سیستان‌وبلوچستان گفت: به منظور ارتقاء شاخص‌های سلامت در سیستان‌وبلوچستان، 53 درصد از کانون‌های فعال مالاریا کاهش یافت.

کاهش 53 درصدی کانون‌های فعال مالاریا در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ملک کیانی اظهار داشت: در یک سال گذشته علی‌رغم افزایش 24 درصدی موارد وارده (مبتلایان به مالاریا از کشورهای همسایه) به استان، موارد انتقال محلی، پنج درصد کاهش یافته است.

وی افزود: هدف اصلی در برنامه حذف مالاریا، کاهش انتقال محلی این بیماری است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در حال حاضر 308 کانون آلوده مالاریا در استان وجود دارد که این تعداد نسبت به سال 89، با 672 مورد به 53 درصد کاهش داشته است.

کیانی بیان داشت: کانون، به روستا و یا منطقه زیر پوشش مرکز بهداشتی درمانی شهری گفته می‌شود که در آن انتقال محلی مالاریا صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: سمپاشی کانونی، استفاده از کیت تشخیص سریع مالاریا و استفاده از پشه‌بندهای آغشته به حشره‌کش از جمله اقداماتی است که در زمینه کاهش انتقال محلی بیماری انجام شده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت سیستان‌وبلوچستان گفت: مالاریا یک بیماری انگلی است که از طریق گزش پشه آنوفل از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می‌شود.

کیانی یادآور شد: افراد در صورت مشاهده علائمی از قبیل تب و لرز باید سریعاً به پزشک یا نزدیک‌ترین واحد بهداشتی مراجعه کنند.

حذف مالاریا موارد انتقال محلی فالسیپاروم تا پایان سال 1393 باید به صفر برسد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول