اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد نماینده مقیم سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران:

مبارزه با مالاریا نیازمند همکاری‌های بین المللی و فرامنطقه‌ای است

خبرگزاری فارس: "ساناکا سامارا سینها" مشاور ارشد نماینده مقیم سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران گفت: مبارزه با مالاریا نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و فرامنطقه‌ای است.

مبارزه با مالاریا نیازمند همکاری‌های بین المللی و فرامنطقه‌ای است

ساناکا سامارا سینها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره موفقیت‌های ایران در زمینه حذف مالاریا  اظهار داشت: با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه کاهش تعداد موارد مالاریا صورت گرفته است، نیازمند همکاری بیشتری در این زمینه هستیم.

وی افزود: از آنجا که هر یک دقیقه در جهان یک کودک بر اثر مالاریا جان خود را از دست می‌دهد، مقابله با این امر نیازمند توجه بیشتری است و باید تلاش‌های همه‌جانبه برای حذف مالاریا در سطح جهان و منطقه ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: ایران از نظر موقعیت منطقه‌ای بسیارمهم است و برای حل مشکلات در این زمینه باید با کشورهای پاکستان و افغانستان در منطقه همکاری داشته باشد. 

مشاور ارشد نماینده مقیم سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم بیماری مالاریا یک بیماری تک بعدی نیست و برای مبارزه با آن باید با همکاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده سازمان ملل در ایران از پیشرفت‌های ایران در زمینه مبارزه با بیماری مالاریا خوشحالم و تحت تاثیر قرار گرفتم و این مهم می‌تواند زمینه‌ساز استفاده سایر کشورها از تجارت ایران باشد.

سینها متذکر شد: ما هنوز راه درازی برای همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با مالاریا را در پیش داریم.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول