اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبارکی تأکید کرد

لزوم مشارکت مردم در کنترل و حذف مالاریا

خبرگزاری فارس: مشاور و معاونت توسعه و مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم مشارکت مردم در کنترل و حذف مالاریا تأکید کرد.

لزوم مشارکت مردم در کنترل و حذف مالاریا

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین مبارکی صبح امروز در همایش کشوری مالاریا در یزد بر مشارکت مردمی در کنترل و حذف مالاریا تأکید کرد.

وی در مورد نقش مدیریت منابع در موفقیت برنامه حذف مالاریا عنوان کرد: مالاریا یک بیماری است که می‌تواند سرمایه بسیاری از هر جامعه را به خود اختصاص دهد و هزینه سنگینی را به جوامع تحمیل کند بنابراین انتظار می‌رود با برگزاری چنین همایش‌ها و بحث و تبادل نظرهایی به سمتی حرکت کنیم که در چشم‌انداز 1404 به کلیه اهداف نهایی حذف مالاریا در کشور دست یابیم و در آینده نزدیک جشن حذف مالاریا در کشور برپا شود.

مبارکی وجود برخی مشکلات فنی، ضعف مدیریتی، ضعف در برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم هم‌چنین کاهش نظارت‌های دقیق بر تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه و ضعف در امور اجرایی را از جمله علل برخی ناکامی‌ها در کنترل و ریشه‌کنی مالاریا در کشور عنوان کرد.

وی با تأکید بر مشارکت مردمی برای حذف مالاریا در کشور تصریح کرد: این مهم سبب دست‌یابی به اهداف نهایی کنترل و حذف مالاریا در کشور می‌شود.

مبارکی خاطرنشان کرد: به منظور کسب موفقیت و اثربخشی در اجرای حذف مالاریا، برنامه‌ها باید بهترین و اثربخش‌ترین مداخلات در زمینه کاهش یا ریشه‌کن کردن این بیماری را داشته باشند سپس برنامه‌ریزی‌های درست و مناسب داشته باشیم.

وی تأکید کرد: بیماری مالاریا توسط یک واحد سازمانی نمی‌تواند حل شود بلکه باید یک نگاه و رویکرد سیستمیک داشته باشیم تا با مداخلات سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط به اثربحشی چشم‌گیری در این زمینه نائل شویم.

مبارکی اظهار امیدواری کرد: غروب زودهنگام مالاریا را در ایران شاهد باشیم.

همایش کشوری مالاریا در هتل صفائیه یزد برگزار شد، این همایش کشوری با حضور "ساناکا سامارا سینها" مشاور ارشد نماینده مقیم سازمان ملل در جمهوری اسلامی، کارشناسان و مدیران گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

قرائت پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز جهانی مالاریا توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، پخش فیلم مستند از وضعیت بیماری مالاریا در استان هرمزگان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این استان هم‌چنین نقش مدیریت منابع در موفقیت یک برنامه (حذف مالاریا) از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش سراسری بود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول