اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد

کاهش 85 درصدی بیماری مالاریا در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری مالاریا در هشت سال گذشته استان سیستان و بلوچستان، 85 درصد کاهش داشته است.

کاهش 85 درصدی بیماری مالاریا در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: انتقال محلی بیماری مالاریا، از مهمترین عوامل انتشار آن است که شاهد کاهش آن در استان بوده‌ایم.

وی افزود: کنترل انتقال محلی، نخستین گام در حذف بیماری مالاریا از استان سیستان و بلوچستان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تشکیل کمیته حذف این بیماری به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این تصمیم که در روز جهانی مالاریا گرفته شده، گامی بلند در حذف این بیماری است.

طباطبایی بیان کرد: هر چند که شاهد کاهش زیاد این بیماری در سطح استان بوده‌ایم اما جدیت حذف این بیماری نیازمند نگاه ویژه‌ای است و یاری و مشارکت سازمان‌های مربوطه را در تحقق این عمل می‌طلبد.

وی با بیان اینکه برنامه حذف این بیماری در سه استان همگام با تمام کشور به طور ویژه به علت بروز بالای بیماری در حال اجرا است افزود: استان سیستان و بلوچستان با توجه به درصد بروز بالای بیماری، شرایط اقلیمی، شرایط ویژه جغرافیایی و همجوار بودن با کشور پاکستان نیاز به نگاه ویژه دارد به طوری که حذف این بیماری طبق برنامه کشوری وزارت بهداشت نیاز به همکاری بیشتر داخل دانشگاهی و همکاری بین بخشی دارد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول