اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برنامه کنترل مالاریای وزارت بهداشت:

215 مورد مبتلا به مالاریا تا پایان 24 تیر در کشور گزارش شد

خبرگزاری فارس: مدیر برنامه کنترل مالاریای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گزارش 215 مورد مالاریا در کشور تا پایان 24 تیر خبر داد.

215 مورد مبتلا به مالاریا تا پایان 24 تیر در کشور گزارش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، احمد رئیسی در بازدید از شبکه‌های بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی افزود: حساسیت به بازگشت مالاریا در این منطقه همواره وجود دارد چراکه از نظر جغرافیایی و آب و هوایی و همجواری استان با کشورهای همسایه امکان تکمیل چرخه مالاریا وجود دارد.

وی افزود: نبودن مورد مثبت مالاریا در این مدت در استان نباید از حساسیت مسئولان دانشگاه و کارشناسان مربوطه بکاهد، بلکه صفر شدن مورد مالاریا در این هشت سال به علت حساسیت خوب مسئولان دانشگاه رقم خورده است.

رئیسی افزود: تا پایان 24 تیر 91 دانشگاه جیرفت یک مورد کیس محلی مالاریا گزارش کرد که خوشبختانه از نوع خوش‌خیم (ویواکس) بوده، همچنین در استان هرمزگان نیز 14 مورد خوش‌خیم گزارش شده و در سیستان بلوچستان هم 200 مورد مالاریا گزارش شد که 14 مورد آن مالاریا فالسیپارم است.

وی گفت: تا پایان سال‌جاری در استان کرمان نوع فالسیپارم حذف می‌شود و تا دو سال آینده در استان هرمزگان و پنج سال آینده در استان سیستان بلوچستان این نوع مالاریا ریشه‌کن خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت مالاریا در استان آذربایجان‌شرقی گفت: وجود کشورهای همسایه آن سوی رودخانه ارس و شهرستان‌های مرزی این استان ممکن است خطرساز باشد که در این بین شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین از جمله شهرستان‌های مرزی با قدرت ریسک بالا هستند.

مدیر برنامه کنترل مالاریای مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت سه روز برای پایش از فرایند کنترل مالاریا و روند موفقیت‌آمیز حذف آن در استان از شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین بازدید کرد. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول