اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اسدآباد

800 خانوار روستایی زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند

خبرگزاری فارس: کارگزار صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایر اسدآباد گفت: از سال 84 تاکنون 800 خانوار روستایی زیر پوشش صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایر قرار گرفتند.

800 خانوار روستایی زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند

حسن رستمی‌فرید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد با اشاره به اینکه صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایر اسدآباد از سال 84 آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: در آغاز به کار این صندوق با استقبال کمی از مردم مواجه شدیم و تنها 23 خانوار در سطح روستاهای شهرستان اسدآباد ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 84 تاکنون 800 خانوار روستایی در صندوق بیمه تأمین اجتماعی اسدآباد ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این تعداد خانوار حدوداً 4 هزار و 800 نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شوند.

کارگزار صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایر شهرستان اسدآباد یادآور شد: بیشترین ثبت‌‌نامی در صندوق بیمه تأمین اجتماعی اسدآباد از روستاهای مزرعه‌بید و جنت‌آباد هستند.

رستمی‌فرید با بیان اینکه 20 روستای شهرستان اسدآباد را کارگزاری صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایر اسدآباد زیر پوشش دارد، تصریح کرد: 30 درصد از این تعداد روستا در صندوق تأمین اجتماعی بیمه هستند.

وی با اشاره به مزایای طرح بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: مزایای این طرح شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی است.

کارگزار صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایر شهرستان اسدآباد با بیان اینکه از مزیت دیگر این صندوق زیر پوشش قرار دادن مددجویان بهزیستی و کمیته‌ امداد است، افزود: هم‌اکنون 120 خانوار زیر پوشش کمیته امداد و 60 خانوار بهزیستی از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند.

رستمی‌فرید متذکر شد: حدود یک سال است که کمیته‌ امداد هیچ مبلغی به این صندوق واریز نکرده است و هیچ مسئولی از کمیته ‌امداد زیر بار این مسئولیت نرفته که می‌طلبد در این زمینه اقدام کنند.

وی با اشاره به عدم اطلاع‌رسانی به روستائیان از مزایای صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستایی و عشایر و همچنین ناکافی بودن تبلیغات، گفت: برای این اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات مؤثر در روستاها می‌طلبد که بخشداری و دهیاری‌ها با این صندوق همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/89008/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول