اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب مطرح کرد

عدم استقبال روستاییان از بیمه روستایی و عشایری

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب با انتقاد از عدم استقبال روستاییان از بیمه روستایی و عشایری، بخشداران و دهیاران را موظف کرد تا در خصوص تشویق و آگاه‌سازی روستاییان به منظور استفاده از طرح بیمه‌های روستایی اقدام جدی به عمل آورند.

عدم استقبال روستاییان از بیمه روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی پیش‌ازظهر امروز در جمع اهالی روستای چلقایی با اشاره به مشکل آب شرب این روستا افزود: در تلاشیم تا سهم روستاهای شهرستان بناب را از محل انتقال آب زرینه‌رود افزایش دهیم و با اجرای فاز دوم این طرح، آب مورد نیاز روستاهای این شهرستان و صنایع تبریز تامین خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه توسعه طرح‌های کشاورزی در سال‌جاری جزو سیاست‌های اصلی دولت است، گفت: سهم اعتبارات شهرستان بناب از این محل 60 میلیارد ریال است که تا سقف 300 میلیون ریال توسط فرمانداری و طرح‌های بالای 300 میلیون ریال برای تصویب به استان ارسال می‌شود.

فرماندار بناب سپس با انتقاد از عدم استقبال روستاییان از بیمه روستایی و عشایری، بخشداران و دهیاران را موظف کرد تا در خصوص تشویق و آگاه‌سازی روستاییان به منظور استفاده از طرح بیمه‌های روستایی اقدام جدی به عمل آورند.

وی گفت:‌ از هزار و 371 خانوار این روستا تنها 400 خانوار بیمه شده‌اند.

برقی در ادامه سخنان خود وام‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی را یکی از ابتکارات دولت نام برد و از روستاییان خواست تا با توجه به زلزله چند ماه پیش شمال آذربایجان برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود در سطح روستاها اهتمام جدی کرده و با استفاده از تسهیلات دولت برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار در حوادثی مثل زلزله ورزقان نباشیم.

بخشدار مرکزی بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت روستاهای منطقه گفت: در جریان سال 90، 134 میلیون تومان از طرف دولت به حساب دهیاری واریز شده ولی از ابتدای امسال تاکنون 580 میلیون ریال به حساب دهیاری روستا واریز شده است.

ناصر بزازبنابی از تصویب و اختصاص 600 میلیون ریال برای زیرسازی و آسفالت این روستا خبر داد و گفت: براساس سرشماری سال 90، 1371 خانوار با جمعیتی بالغ بر 4 هزار و 662 نفر در روستای چلقایی ساکن هستند.

وی تصریح کرد: از خانوارهای این روستا تنها 400 خانوار از بیمه روستایی استفاده می‌کنند که آمار پایینی است و از روستاییان انتظار داریم از این امکانات دولت نیز استفاده کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بناب نیز با اعلام اینکه تاکنون 3 فاز طرح هادی در روستای چلقایی اجرا شده است، گفت: تاکنون برای اجرای آنها 5 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

احمد قاسمی افزود: در صورت کمک و مساعدت اهالی روستا 2.5 کیلومتر طرح هادی در فاز چهارم در روستای چلقایی اجرا خواهد شد.

وی از استقبال خوب اهالی این روستا از وام‌های تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: 500 نفر از وام‌های بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در این روستا استفاده کرده‌اند و 37 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان این روستا پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب گفت: 45 درصد جمعیت روستایی چلقایی از وام تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند.

قاسمی ادامه داد: در صورت مسیرگشایی توسط شورا و اهالی، بنیاد مسکن آماده است تا فاز جدید طرح هادی این روستا را اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی روستای چلقایی نیز با ارائه گزارشی از وضعیت روستا ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان به خاطر خدمات ارائه شده به این روستا گفت: به خاطر اینکه چلقایی از پرترافیک‌ترین روستاهای منطقه است، تعریض و آسفالت مسیر روستا از ضروریات است.

جمال هاتفی نبود کتابخانه، پزشک، تکمیل نشدن خانه بهداشت روستایی و همچنین مشکل آب شرب روستا را از معضلات اساسی روستای چلقایی نام برد و خواستار توجه و حل آنها از سوی مسئولین شد.

فرماندار بناب به همراه بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران ادارات به منظور بررسی مشکلات چلقایی به این روستا رفته و مسئولان این شهرستان با تأسی از سفرهای استانی دولت با حضور در روستاها به مشکلات آنها رسیدگی می‌کنند؛ ولی عدم اطلاع‌رسانی شورای روستاها و دهیاران و استقبال نکردن اهالی روستاها از اینگونه نشست‌ها باعث می‌شود تا غبار محرومیت همچنان در برخی روستاها سایه بیندازد که امیدواریم از این به بعد اهالی روستاها با استقبال از اینگونه نشست‌ها مشکلات و نیازهای روستاهای خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول